האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

למעלה מ־3000 איש שהו באומן בשבת חנוכה

‍‍ד טבת תשעג

שבת אומן: לכבוד שבת חנוכה, הגיעו אלפים לשבות סמוך ונראה לציון רבנו נחמן מברסלב באומן

מתוך עיתון המבשר | א. למל | ג’ טבת תשע”ג

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

(אומן תשע”א (צילום בחדרי חדרים

שבת חנוכה היא אחת משלושת הזמנים בהם מתאספים חסידי ברסלב ל’קיבוץ’ באומן. אולם השנה היה השיא של כל הזמנים כאשר למעלה מ־3,000  איש שהו במקום, למרות הקור העז השורר במקום והשלגים הנערמים.

סעודות השבת הוגשו ללא שום תמורה, בהרחבה ובשפע רב לכל הציבור הק’ ע’’י הכנסת אורחים של הרב ישראל מאיר גבאי וע”י האחים אנשין לשביעות רצון כולם.

ארגון ‘הצלה אוקראינה’ נערך היטב להגיש סיוע לפונים אליו לכשיצטרכו. המרפאה הראשית ממוקמת סמוך מאוד לציון. אנשים הבאים מהארץ אינם רגילים לקור המקפיא של קייב ולפעמים לא נערכים כראוי, אי לכך יש הרבה שבאים לבקש עזרה.

“בשבת עצמה טיפלנו במעל ל־30 מקרים, בין היתר בשברים שנגרמו כתוצאה מהחלקה על הקרח, ואף היו אלו שהוצרכו שנפנה אותם לבית החולים”, אמר מנהל הצלה אוקראינה הרב הלל כהן. “הבאנו לכאן רופא מקצועי ששהה במהלך הימים הללו, לחוות דעתו על כל מקרה ומקרה”.

הרב כהן מציין כי הסיבה המרכזית להקמת תחנת עזרה ראשונה קרוב לציון, נבעה מכך שלפני מספר שנים התמוטט שם אברך חולה אסטמה ולא היה מי שיגיש לו עזרה ראשונה, האברך ל”ע הלך לעולמו כמה ימים לאחר מכן. צוות הצלה אוקראינה בתגבור מהארץ של החובש הבכיר ישראל קליין, מסכם בסיפוק את ההיענות המיידית שיכלו להגיש.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.