האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מה מקווה מטהר: נמצאה המקוה בו טבל בעל ה’צמח צדיק’ מוויזניץ

‍‍ה טבת תשעג

בקרב עסקני וויזניץ נערכים זה זמן רב, בשיפוץ כללי של בית האדמורי”ם לבית וויזניץ, אלא שהפעם השמחה לא יודעת גבולות, וזאת לאחר שמצאו את המקווה הידוע על כנו, בית רבותם.

הבטאון לבית וויזניץ “קשר איתן” מסקר מידי פעם גילוים, אלא שהפעם הגילוי הוא מדהים ביותר ובעל ערך רב.

בשנים האחרונות כאשר הגיעו למקום האדמורי”ם לבית וויזניץ, דיברו לא אחת על שיפוץ ושיכלול הבית לטובת היהודים העולים לשפוך שיח על קברי האדמורי”ם, לאחרונה עסקנים נטלו על עצמם את המשימה, לשפץ ולשכלל את הבית במטרה לשווק את המקום ולהפוך אותו לבית תפילה והכנסת אורחים עבור אלפי העולים מדי שנה להתפלל על המקומות הקדושים באוקריינה.

ראשי העסקנים שנטל את היוזמה ולביצוע העבודה , הם ר’ פנחס שיין הי”ו מקרית ויזניץ בני ברק, ור’ מנדיל אדלר מהעיירה כתר “ויז’ניץ מונסי”, השניים, שיודעים רבות על היסטוריית בית ויז’ניץ ופוקדים רבות את בתי העלמין באוקריינה, הגיעו לפקח על עבודות השיפוץ מקרוב, אלא שבמהלך ציקון ריצפת ה”אויפנעם שטוב” האחרונים גילו שישנו קומה נוספת תחתיה.

המקווה במתכונתה בשלמותה

הללו החלו במשא ומתן עם ראשי העירייה שבידם נמאים המפתחות הבית, לאחר שהפצירו ברשויות בדרכים ובמהלכים שונים הללו הסכימו להצטרף ולראות מה מתרחש שם, מראה נגלה לפניהם המקוה טהרה בו טבלו האדמורי”ם, הרה”ק בעל ה’צמח צדיק’ בנו ממשיך דרכו הרה”ק בעל ה’אמרי ברוך’ ונכדו בעל ה’אהבת ישראל’ זכותם תגן עלינו.

המקווה התגלתה בשלימותה כמו כן מאגר מי גשמים שעוד נמצא שם.

בית האדמורי"ם לבית וויזניץ בעיירה וויז'ניצא

בית האדמורי”ם לבית וויזניץ בעיירה וויז’ניצא





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.