האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שבת פרה: במחיצת הצדיקים בפולין ואוקרינה

‍‍כ אדר ב' תשעא

ציון בעל הנואם אלימלך

ציון בעל הנואם אלימלך

לרגל הילולת מרן הרב הקדוש רבי אלימלך מליזנסק יגיעו המונים מרחבי העולם לשפוך תפילה על ציונו הקדוש שליזנסק, כאשר חלקם הגדול ביותר ישבות סמוך ונראה לציון הקדוש בליזנסק, במקביל יעשו את השבת המונים בצל צדיקים, דינוב, לעלוב, אומן, פשעמישל, רימנוב.

השנה היה ניכר חידוש בליזנסק כאשר בערב שבת הפעילו מוסדות בני יששכר שרות הסעות מסובסד ליהודים החפצים להתפלל על קברו שבו חל יום ההילולה, ואכן מדי חצי שעה העמיס מיני בוס ציבור נוסעים מליזנסק לעיירה דינוב, וכך זה חזר על עצמו מדי חצי שעה, מחזה בהחלט נהדר, כל זה תודות למוסדות בני יששכר ולעומד בראשה הרב פנחס פומפ שליט”א.





תגובה אחת אל “שבת פרה: במחיצת הצדיקים בפולין ואוקרינה”

  1. יעקב רינגל says:

    זיכני הקב”ה ונשאתי לאשה שהיא דור שביעי (ממש) לה”בני יששכר”. למרות שאבי ז”ל היה בילדותו ובחרותו תלמיד בישיבת בלז בגליציה והייתי קרוב לחסידות מעולם לא שמעתי, לצערי ולבושתי, על הרב צבי אלימלך מדינוב. מי שתרם רבות לקשר ולידיעה על ה”בני יששכר” הוא חמי ז”ל, ר’ נתן פרנקל יוצא העיירה דינוב, שכל חייו התנהג כאילו הוא חי בדינוב. חמי נפטר לפני שנה וחצי בגיל 93 והוא הנחיל למשפחה את מורשתו המפוארת של ה”בני יששכר”. אנו שמחים על עבודת הקודש שאתה עושה להנצחת הרב מדינוב ועל כך ברכתנו : עלה והצלח וה’ יהיה עימך.
    ר’ נתן פרנקל (חמי) הוא הנכד של באבע מירלע (אחות אשתי קרויה על שמה). מירלה ויינברגר הייתה נכדתו של ה”בני יששכר” ושמענו עליה סיפורים רבים.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.