האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: מאסר בפועל לאנטישמי שהשליך את חנוכייית הפאר באוז’גורוד לנהר

‍‍ב שבט תשפב

כזכור גוי אנטישמי השליך את חנוכיית הפאר של קהילת יהודי אוז’וגרד לנהר הסמוך, הגוי נתפס והובה למאסר, בהמשך נקבע דיון בבית המשפט.


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | ג’ שבט תשפ”ב


בית המשפט המחוזי בעיר אוז’הורוד באוקראינה הרשיע אמש את תושב מקומי גוי אנטישמי בגין הפלת חנוכיה לנהר בחנוכה האחרון, בית המשפט קבע כי הנאשם הודה באשמה וכי הוא נידון לשנת מאסר בפועל
ושנה על תנאי.

בהודעת בית המשפט נאמר, כי “המורשע הואשם בהסתה לשנאה לאומית ולאיבה”, בהודעה נאמר גם, כי “בתאריך2021.12.05 ,הנאשם ניסה לגרום לתקרית בין לאומים שונים באוקראינה, על ידי ניתוק החנוכיה מרשת החשמל והשלכתה למים”.

כזכור, החנוכיה המפוארת שהציב הרב מענדל וילהלם, רב העיר ושליח חב”ד באוז’הורוד, עמדה לתפארה במשך ימי החנוכה ובכל ערב נערכו הדלקות עם מנהיגי הקהילה ואישי ציבור מקומיים. המעמד משך למקום יהודים רבים ועורר קידוש ה’.

החנוכיה מוצבת כמדי שנה סמוך לטיילת שעל נהר האוז וזוכה לברכת השלטונות ולהבטחה מצד מפקד המשטרה המקומי כי על המקום תוצב שמירה קבועה.

אלא שבנר חנוכה האחרון הרב וילהלם הופתע לגלות כי החנוכיה איננה, לאחר חיפוש קצר היא נמצאה מושלכת בנהר לא הרחק מהמקום שבו היתה מוצבת, התברר כי אנטישמים
שברו אותה והשליכו אותה לנהר.

“במשטרה הבטיחו לנו כי יציבו שמירה. בפועל זה לא קרה”, אומר הרב וילהלם. “לא היתה לנו ברירה אלא למשות אותה מהמים.

גייסנו כמה חברים ובעזרת כמה שוטרים הוצאנו אותה מהנהר. כמה סמלי הוא שכוחות החושך מנסים לפגוע בהפצת אור וקירוב לבבות. לא ישברו אותנו, נמשיך ביתר שאת וביתר עוז”.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.