האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

לאחר 80 שנה שוב תתקיים הילולת רבי יחזקאל מקוזמיר הפעם בראשות מרן האדמו”ר

‍‍יד שבט תשעח

מרן האדמו”ר ממודזיץ שליט”א ייצא למסע השתטחות על ציון זקינו הרה”ק רבי יחזקאל מקוזמיר, בהשתתפות נגידי החסידות

משה מושקוביץ | קברי צדיקים | י”ד שבט תשע”ח

לאחר כמה שנים של מחקרים הוברר באופן ודאי ומוחלט, שאכן נמצא מקום שרידי האהל ומקום קבורת ראש שושלת הקודש דמודז’יץ בוצינא קדישא הרה”ק רבי יחזקאל מקאזמיר זי”ע, אשר מאז השואה האיומה, קהילת קאזמיר סבלה כמו כולם, ובית הקברות נהרס כליל ולא נודע מקום קבורתו.

רבינו הרה”ק רבי יחזקאל זי”ע, איש אלוקים ומגדולי המנהיגים בפולין, נולד בעיירה פלונסק בשנת תקל”ב, משחר ילדותו שימש את גדולי הדור, ה”ה הרה”ק המגיד מקאז’ניץ, החוזה מלובלין, ורבי שמואל מקארוב זי”ע. ידוע ומפורסם היה לבעל רוח הקודש, כפי שהעידו עליו גדולי דורו ובעיניו הצופיות ראה למרחוק. רבים נושעו מברכותיו.

עיקר עבודתו, בדרך השמחה, ומדתו מדת החסד עד שהעיד עליו רבו “החוזה מלובלין” שצורתו דומה לצורתו של אברהם אבינו ע”ה.

רבינו זי”ע נפטר בי”ז שבט תרט”ז, ונטמן בבית החיים של העיירה קאזמיר.

לאחר שמקום ציונו של רבינו זי”ע לא נפקד ביום ההילולא זה כשמונים שנה, בקרב חסידי מודז’יץ החלו בהתארגנות קבוצה גדולה מחסידי מודז’יץ שיצטרפו אל מסע הקודש להיות.

“מסע הקודש” יחל ביום חמישי ט”ז שבט, תחילה תפקוד הפמליה את אוהל כ”ק אדמו”ר הרה”ק בעל ה”דברי ישראל” זצוק”ל בבית החיים בוארשה, ובשעת לילה אור לי”ז שבט ילכו אל מסעם בראשות כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א אל העיירה קאזמיר, לפקוד את ציונו הקדוש של רבינו זי”ע בתפילת רבים לישועת הכלל והפרט.

לאחר תפילת הרבים על הציון הק’ תיערך סעודת ההילולא ועריכת השוה”ט בראשות כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א סמוך ונראה לציון הק’, כאשר הוצאות הסעודה וההוצאות הנלווות נתרמו ע”י נכדו של בעל ההילולא הנגיד הנכבד הרה”ח ר’ דוד זעירא שיחי’ לכבוד בעל ההילולא, ולזכותו ולהצלחתו יחד עם ב”ב.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.