האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

גאולת עולם: מתחם הישיבה בראדין נגאלה ותעבור שיפוץ מסיבי

‍‍יג שבט תשעח

התרגשות בקרב עמך בית ישראל עם היוודע הבשורה על גאולת בנין הישיבה הק’ בראדין מידיים נוכריות.

משה מושקוביץ | קברי צדיקים | י”ד טבת תשע”ח

בתום מו”מ ארוך שנמשך על פני חודשים ארוכים ןלאחר מאמצים מרובים מברכים על המוגמר ומבשרים על גאולת “בנין הישיבה” הקדושה בו הרביץ תורה ויראה מרן ה’חפץ חיים’ זי”ע לאלפי תלמידיו בראדין שבבלרוס, וב”ה המתחם נקנה חזרה ונגאל מידיים נכריות לאחר שנהפך למקום הוללות ר”ל.

קבוצת היהודים שגאלה את בנין הישיבה, רכשה שטח ענק שמתפרס על פני למעלה מ־20 דונם בסמיכות לציון הק’ ולישיבה. במקום תוקם קרית ‘אור המאיר’ ע”ש החפץ חיים, ואשר תכלול קומפלקס ענק ובו בית מדרש ענק לתורה ולתפילה, מקווה טהרה ובנייני הכנסת אורחים הכוללים מאות מיטות, חדרי אוכל ואולמות ענקיים.
הבשורה המרגשת התקבלה בשמחה רבה בקרב כל שכבות היהדות החרדית בארץ ובגולה, ומעתה גם תתאפשר לאלפים ההגעה לציון הק’ של רבן של ישראל מרן בעל ה’חפץ חיים’ זי”ע כאשר עד היום לא היו האמצעים המינימליים להתאכסן באזור.

בימים אלו מבקרים חברי המשלחת – חברי הוועד להצלת ישיבת ראדין בבתיהם של מרנן ורבנן צדיקי הדור וכקש”ת מרנן האדמו”רים שליט”א על מנת לקבל את ברכתם להצלחת הפרויקט.

על חברי המשלחת המכובדת נמנים הרה”ג ר’ חנוך פרידמן שליט”א בעמח”ס על החפץ חיים זי”ע, הרב חיים וייכלדר, הרב חיים מרדכי ויינר והרב אריה קליין.
בביתו של מרן הגר”ח קני־בסקי הוכרז על גאולת הישיבה והקמתה מחדש לתורה ולתפילה, שם תוקם ישיבה קדושה למצוינים ע”ש ולזכרו הטהור של מרן ה’חפץ חיים’. כמו כן יוקם במקום מרכז מורשת ה’חפץ חיים’ שיכלול אלפי מסמכים וכתבי יד, וכן אוצר בלום מתורתו ומורשתו.

מרן הגר”ח קנייבסקי בירך בחמימות את חברי המשלחת וציין את החשיבות של הפרויקט להרחיב את גבולות התורה והקדושה בארץ הנכר ובמקום קדוש שכזה.

גדולי ישראל מקבלים סקירה מלאה על הקומפלקס שייבנה במקום, וכבר בקיץ הקרוב מתוכנן להתקיים במקום מעמד הנחת אבן הפינה ברוב עם הדרת מלך למבצר הענק והקדוש וכולם מברכים את העוסקים במלאכה שיצליחו להאדיר את המקום הקדוש ואת שמו של החפץ חיים.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





תגובה אחת אל “גאולת עולם: מתחם הישיבה בראדין נגאלה ותעבור שיפוץ מסיבי”

  1. שמחה פלאכטער says:

    מכפי הידוע לי ממקור ראשון ונאמן רבי חיים קנייבסקי לא התלהב
    מהעניין ובכלל הביע מורת רוח מהעיסוק בכל זה

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.