האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הערב יום ההילולה של מרן בעל ה’יד יוסף’ מבוטשעטש זי”ע

‍‍כט אייר תשעה

מתוך עיתון המבשר | כ”ט אייר תשע”ה

הערב ימלאו מאה ושתיים שנים להסתלקותו של כ”ק מרן אדמו”ר בעל ה’יד יוסף’ מבוטשעטש זי”ע, המכונה “דער קליינער בעל שם טוב” ואשר נודע בפי חסידי דורו ש”כל מי שנגע ב’קלאמקע’ (ידית) של בוטשעטש נושע”, שנסתלק לשמי רום בראש חודש סיון התרע”ג ומקום מנוחת קדשו בעיירה בוטשעטש רבינו הק’ זי”ע היה בנו של שברומניה.

רבינו הק’ זי”ע היה בנו של הרה”ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי”ע, אבי שושלת הקודש בוטשעטש בוטושאן, ובשנת תרי”ב בהסתלקות אביו הק’ לשמי רום, בהיותו אברך בן שבע עשרה שנה בלבד הוטלה עליו אדרת הנהגת עם הקודש, כאשר הוסמך מפי הרה”ק ה’שר שלום’ מבעלזא זי”ע להנהיג את ישראל ולמלא מקום אביו הק’.

במשך שישים שנה הנהיג את ישראל. נודע כצדיק נשגב וקדוש עליון אשר רבים ניאותו לאורו ונושעו על ידו בדבר ישועה ורחמים, ובפרט נודע בבחינת “צדיק גוזר” וכאשר יצא מפיו הקדוש כן היה, עד שהיה שגור בפי חסידים ברחבי רומניה וגליציה ש’כל מי שנגע ב’קלאמקע’ (ידית) של בוטשעטש, נושע’.

במשך כל שנות הנהגתו לא נתן שידפיסו את דברות קדשו מטעם הכמוס עמו, חוץ מהשנה האחרונה בה הגיע להסתופף בצלו חסיד מופלג מגליציה שהעלה דברות קדשו על הכתב והסכים על ידו להדפיסם ומזה נשתיירה ברכה לדורות ספרו הק’ ‘יד יוסף’ עה”ת תוכו רצוף אהבה והתעוררות לעבודת הבורא.

מחר, אור לב’ סיון, יחול יומא דהילולא של בן בנו כ”ק מרן אדמו”ר רבי יהודה אריה לייבוש מבוטושאן זי”ע, אשר נודע בעבודתו הק’ כחד מקמאי, ובמסירות נפשו עבור כלל ישראל להקימם ולהחיותם, ובפרט בשנות צר ומצוק מלחה”ע הראשונה עמד בגבורה לישע אחיו, ובמסירות נפש נסתלק מכך בשנת תרע”ז ומקום מנוחת קדשו בעיירה בוטושאן.

לרגל יום ההילולא, מחר לפנות בוקר תצא קבוצת חסידים גדולה מארה”ק בהשתתפות הגה”צ רבי סיני מאיר פרנקל שליט”א גאב”ד יבניאל, והרה”צ רבי משה אהרן פרנקל שליט”א, לפקוד את האוהלים הק’ בעיירות בוטשעטש ובוטושאן שברומניה, להעתיר לישועת הכלל והפרט.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.