האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

רישומים מאומן ראש השנה תשע״ד

‍‍ה תשרי תשעד

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

(אומן תשע”א (צילום בחדרי חדרים

ארגוני הכנסת האורחים שנערכו מבעוד מועד במשך חדשים לארגון אירועי החג, עמדו במשימה הכבירה והגישו את סעודות החג והשבת לרבבות החסידים בסדר ארגוני מופלא. במתחם האהלים הענק במעלה רח’ פושקינא שבו הוקמו 5 אולמות שהשתרעו ע”פ שטח של 12 דונם, התנהלו הסעודות באוירה חגיגית מרוממת ועילאית, כאשר מאות מתנדבים עסקו בחלוקת האוכל לציבור החסידים ברוחב לב ונפש.
השפע הרב בסעודות החג לציבור הענק השנה, נזקף גם הודות להתארגנות המוקדמת של גופים נוספים שפעלו גם הם לטובת קהל האורחים הגדול, מתוך הרגשת אחדות וליכוד כל הכוחות בקרב עסקני חסידות תחת דגל ‘המרכז העולמי דחסידי ברסלב’ המתנהל בראשות כל רבני ומשפיעי החסידות, כאשר דבר זה תרם רבות להצלחת המשימה הכבירה לארגון יעיל של הקיבוץ הגדול. ראשי ועד העסקנים הביעו סיפוק רב מהעובדה שבסייעתא דשמיא מיוחדת הצליחו לעמוד במשימת הקודש, כאשר השנה הגיעו לאומן קהל עצום של חסידים מכל קצווי תבל.

מרגש ביותר היה מעמד אמירת התשליך, כאשר קהל הרבבות צעדו בשירה ובזמרה לאורך כל הדרך לנהר, ולאחר מכן יצאו בריקודי קודש נלהבים ומרוממים למשך שעה ארוכה בהם הביעו את שמחתם בהבעת ההודאה לבורא ית”ש על שזכו לשהות בצל הקודש בימי ראש השנה ומלאו את הציווי הנעלה של רבם הקדוש שהעלה על נס את ענין הקיבוץ הגדול במקום משכנו באומן.
המרפאה המיוחדת באומן שהוקמה במיוחד לטובת הקיבוץ הגדול ע”י מרכז ברסלב העולמי וע”י ארגון ‘הצלה אוקראינה’ שע”י העסקן הרב הלל כהן מקייב, פעלה בכל ימי החג ללא הפסקה, ולמעלה מ- 2,300 איש פנו לקבלת עזרה ראשונית וטיפול רפואי במקום לאחר שלא חשו בטוב. צוות מורחב של רופאים פנימיים ומקצועיים וכן אחים ופרמדיקים עמדו לשרת את הציבור הרחב. מספר חולים אף אושפזו בימי החג בחדרי האשפוז של המרפאה.
יצוין כי מאות שוטרים מקומיים בשיתוף פעולה עם אנשי בטחון ישראלים אבטחו את כל מתחם הציון והקלויז ועקבו מקרוב אחר כל המתרחש ובסייעתא דשמיא הכל עבר ללא תקלות.
החל משעת חצות לאחר צאת השבת אמורה להתחיל לפעול הרכבת האוירית להטסת ההמונים חזרה לארצות מגוריהם, כאשר אלפים רבים יצאו את עיר אומן מיד עם צאת השבת לעבר נמלי התעופה בקייב ובאודסה, ונמסר כי הציבור הגדול יחזור לארצות מגוריהם בטיסות הסדירות עד ליום חמישי. עם זאת נמסר כי ציבור נכבד מתעתד להשאר באומן לכל עשרת ימי תשובה עד לאחר יום הכיפורים כדי לשהות בצל הקודש בימים גדולים ונוראים אלו.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.