האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

העיירה השוממה והנידחת בבולגריה | המונים נהרו למקווה טהרה

‍‍כג אלול תשעא

מעמד ההילולה בשנים הקודמות

מעמד ההילולה בשנים הקודמות

המתפללים שאגו בבולגריה: ‘בדיל ויעבור’ • סיקור ענק
כתב ‘בחדרי חרדים’, משה ויסברג, הצטרף למסעו השנתי של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו לציונו של בעל ה’פלא יועץ’
בחדרי חרדים | משה ויסברג, בולגריה | צילום: אילן סירוטה

מכל החוגים והסוגים היו שם. כתף אל כתף, לב אל לב, מאוחדים בתפילה אחת גדולה, שראשיתה בתפילה מנחה נרגשת, המשכה באמירת סליחות רווית דמעות וסיומה בטקס התרת קללות.

העיר סליסטרא, שכבר מורגלת במחזה השנתי זה 9 שנים, התעטפה בסתיו המקדים לבוא בבולגריה וכמו כופפה את קומת העננים האפורים הכבדים, שסגרו על הקהל ושימרו את התלהבותו.

מעמד התפילה המרגש ערך על ציונו הקדוש של בעל ה’פלא יועץ’ המקובל רבי אליעזר פאפו זי”ע שאליו עולים מדי שנה בני קהילתו ומעריציו של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו, ובינהם אנשי עסקים ואנשי תקשורת בכירים מרחבי הארץ וממדינות רבות בעולם.

אלפי המתפללים היטהרו במקווה טהרה שנבנה ליד הציון. המקור לכך הוא צוואתו של בעל ה’פלא יועץ’ עצמו, בה כתב כי מי שיפקוד את קברו לאחר טבילה במקווה ויתפלל בלב נשבר – תתקבל תפילתו.

זרם המתפללים החל לנהור לרחבת הציון הקדוש בשעות הצהריים המוקדמות, ללא הבדל מחיצות, ציציות צבעי כיפות או צורות כובעים. הכל הרגישו רצויים אצל הצדיק וחפצים להתכונן לקראת הימים הנוראים במעמד מרגש זה שבו מבקשים על צרת הכלל וישועת הפרט.

מוסדות ‘שובה ישראל’ נערכו מבעוד מועד בחכירת שבעה מטוסים גדושי מתפללים ובהקמת מאהל ענק ובמת כבוד עליה עמדו האדמו”ר רבי יאשיהו ושורת תלמידי חכמים, דיינים, ראשי כוללים ונגידים.

ההפתעה: מעמד החלאק’ה
עם רדתו של רבי יאשיהו מהאוטובוס, פצח הזמר ישראל פרנס במנגינות דביקות נרגשות כאשר הקהל הרב המשתטח על ציונו הקדוש באמירת פרקי תהילים מצטרף לעולם הנגינה הקרוב להיכל התשובה.

האדמו”ר ירד לפני התיבה בתפילת מנחה ובאמירת סליחות שליכדו את הקהל. זעקות ה’ ה’ בי”ג מידות של רחמים וקריאות ‘בדיל יעבור’ הרעידו את העיר השקטה שחלקים ממנה אף נחסמו לתנועה על ידי המשטרה המקומית.

לאחר כשעה של תפילה, מסר רבי יאשיהו שיעור נוקב מן המקורות, והסביר: “על היהודי להיות שמח בחלקו ולא לדחוק את הקץ בתפילות אין קץ”.

כתום השיעור הנוקב, פצחה התזמורת בזמרה ולבימת הכבוד הועלה בנו חביבו, מאיר בן ה – 3 לגזיזת מחלפות ראשו. ההתרגשות סחפה את הקהל שהתרומם טפחיים מעל הקרקע בריקוד נרגש של ‘כי הרבית טובות אלי’.

האדמו”ר המשיך להרעיף ברכות על תלמידיו ומעריציו על פני ציונו של בעל הפלא יועץ לברכת שנה טובה ומתוקה לכלל ולפרט.

לקראת ערב ננעל היום המרגש בסעודת מצווה של סיום כתיבת ספר תורה לקול מצהלות הנוכחים, כשכולם חוזרים בשעות הקטנות של הלילה גדושים מלוא חופניים רוחניות.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.