האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אומן ראש השנה: המדריך המלא

‍‍כג אלול תשעא

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

הרכבת האווירית לראש השנה באומן – יצאה השבוע לדרכה.

JDN.CO.IL מתוך האתר

מכל רחבי העולם, עולים יהודים על טיסות לכיוון העיר האוקראינית כדי להתפלל ביום הדין סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב זי”ע.

השנה צופים עסקני חסידות ברסלב עליה דרמטית במספר הנוסעים – והם מדברים על כ-50,000(!) מתפללים.

הסיבה העיקרית לכך היא הסיכום בין משרד החוץ הישראלי למשרד החוץ באוקראינה לבטל את החובה בהצגת ויזה בכניסה למדינה עבור הנוסעים לאומן – דבר שהקשה עד היום על הנסיעה מבחינה בירוקרטית וכלכלית.

בנוסף, ראש מוסדות ‘שובו בנים’, הגאון רבי אליעזר ברלנד שליט”א, פנה לנדיב שסבסד קרוב לרבבת כרטיסי טיסה.

ארגון זק”א השלים השבוע את היערכותו המקיפה באומן. בטקס צנוע שהתקיים ביום שלישי, נחנכו מרפאה משוכללת ו’ניידת טיפול נמרץ’ לטובת עשרות האלפים שיעלו להשתטח על הציון.

בטקס השתתפו סגן ראש הממשלה ושר הפנים הרב אליהו ישי, רבה הראשי של אוקראינה הרב משה ראובן אסמן, ראש עיריית אומן, ראשי מרכז ברסלב, יו”ר זק”א ר’ יהודה משי זהב, ונציגי כוחות הצלה ובטחון במקום.

בנוסף, בכדי לשפר את רמת השרות, רכש ארגון זק”א מספר חרום שמספרו: 38093-613-1220 המיועד למקרי חירום בלבד. מספר החרום יופץ במודעות בכל רחבי המתחם, כמו גם מפת הגעה מדויקת אל המרפאה.

ארגון זק”א קורא לציבור הנוסעים לאומן לא לשכוח לעשות ‘ביטוח רפואי’ אצל סוכן הנסיעות, בכדי למנוע בהמשך עגמת נפש מרובה, כי במקרה הצורך ח”ו, ההוצאות כרוכים בעלויות רבות. בנוסף, אנשים הנוטלים תרופות בדרך קבע מתבקשים לא לשכוח להביא איתם את התרופות שיישארו צמודים אליהם כל זמן השהייה במקום.

המשלחת קיימה ישיבת עבודה בשגרירות ישראל באוקראטינה ובהמשך עם גורמי השלטונות בראשותו של מושל המחוז. בפגישות תואמו המשך שיתוף הפעולה בין הממשלות, והעשייה לטובת הרבבות המגיעים לאומן. המשלחת הישראלית התקבלה בכבוד רב וכלי התקשורת האוקראיניים הביעו התעניינות רבה.

מושל המחוז הודה לשר ישי על הביקור המרגש, ועל פי הזמנת השר ישי, נענה המושל לבוא בקרוב לביקור גומלין בישראל.

 





Tags:

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.