האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מעשה אומן: ההכנות באומן לר”ה תשע”ב

‍‍ל אב תשעא

פרויקט אומן של ראש השנה תשע”ב, יהיה הריכוז הגדול ביותר של יהודים בעולם. המספרים מדהימים: בין 40 אלף ל-50 אלף יהודים ישהו במקום. העסקנים הפועלים כבר מספר חודשים במקום, גילו לתדהמתם – בעקבות כתבה בעיתון מקומי – כי השטח שרכשו עבור הכנסת אורחים באומן, היה שייך בעבר למושל מחוז אומן ממשפחת פוטוצקי

שאול כהנא | כיכר השבת | כ”ט באב תשע”א

אמירת תשליך בגן סופיה - אומן

על פי כל הנתונים, פרויקט אומן של ראש השנה תשע”ב, יהיה הריכוז הגדול ביותר של יהודים בעולם: מאז הסרת מחסום הכניסה באמצעות אשרות כניסה (ויזות) לאוקראינה, נוצרה זרימה בלתי פוסקת של מתפללים ומבקרים בקברו של רבי נחמן מברסלב.


במשרדי הנסיעות הייעודיים לאומן, יודעים לספר כבר עכשיו, חודש לפני הנסיעה, על הרשמה במימדים שלא היו מעולם. כבר עכשיו על פי ההערכות נמכרו כ-15,000 מקומות בטיסות מישראל בלבד.

גורמי הביטחון הישראלים נערכים לסייע באבטחה במקום, מד”א מתכוון להקים חדר מיון קדמי ובמרכז ברסלב מעריכים כי בין 40 ל-50 אלף איש ישתתפו בקיבוץ הגדול. ההערכות הגדולה ביותר היא הכנסת-אורחים במקום. פרויקט אדיר שהחל לפני כשלוש שנים, במימון של כמה נגידים אמריקאים. השנה, הרים הנגיד ר’ צבי בוגומילסקי ממיאמי ביץ’ פלורידה, תרומה של מיליוני דולרים, כדי למסד את המוסד העצום שמספק אוכל לבאים, כך שיהיו תשתיות גם לשנים הבאות.

שטח עצום, של כ-13 דונם נרכש במרחק דקות הליכה מהציון ועליו יוקמו אוהלי ענק שיספקו 6000 מקומות ישיבה ממוספרים לסעודות החג. מתחם ההכנסת אורחים ייפתח לציבור כבר ביום שני שלפני ראש השנה ועד מוצאי צום גדליה. למען הסדר וכדי להצליח לנהל את הפרויקט העצום, הכניסה לאוהלים בימות החג תהיה באמצעות כרטיסים מסודרים שמכירתם החלה כאן בישראל ובארה”ב, בסכום של 50 דולר.

תגלית מדהימה

העסקנים הפועלים כבר מספר חודשים במקום, גילו לתדהמתם – בעקבות כתבה בעיתון מקומי – כי השטח שרכשו עבור הכנסת אורחים באומן, היה שייך בעבר למושל מחוז אומן ממשפחת פוטוצקי, והמבנה המרכזי – “היחיד שלא הרסנו מחמת מצבו הטוב” אומר לנו אחד הפועלים במקום, נבנה ב-1905 ושימש כאורוות הסוסים המרכזית של האציל פוטוצקי שגר באומן.

הפרויקט ככלל הוא לא פחות ממדהים ולא נתפס בהיקפו. 6000 מקומות ישיבה ממוספרים באוהלי ענק. 15 מכולות ענק שנשלחו מישראל, ארה”ב וסין. 100,000 ארוחות מלאות ומפוארות, (כל ארוחה מכילה דגים, עוף, בשר ותוספות). 800 עובדים, מתוכם 200 מתנדבים מארה”ב, 100 מתנדבים מקהילת ברסלב בצפת ו500 פועלים אוקראינים.

25 טון סלטים. 100,000 לחמניות מארה”ב. 35 טון עוגות ועוגיות מארה”ב. המטבח כולו תחת השגחתו של הרה״ג מאיר סירוטה שליט״א. מי שמפקד על צוות המטבח הוא השף המפורסם נתן מרדכי ליכטנשטיין מפורשיי – ניו יורק. בסך הכל, יותר מ-250 טון של מזון, חד פעמי וציוד מטבח נשלחו מארה״ב ישראל וסין.





Tags:

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.