האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ראש הממשלה הורה להכין מתווה מוסכם לנסיעה לאומן

‍‍ד אלול תשף

יו”ר המזכירות של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה: אפשר לומר באופטימיות זהירה כי ב”ה רואים את האור בקצה המנהרה, והחשוב מכל כי לראשונה היה דיון מעמיק במתווה שהצגנו, התקוה שבע”ה המסורת שנמשכת מאתייים עשרים שנה.


חיים לייפר | צדיקים.נט | ר׳ אלול תש״פ


עם התקרב ראש השנה הבעל״ט, כאשר הבלבול בנוגע לקיבוץ באומן יודע עליית ומורדות, במיוחד בנושא היציאה מהארץ לאומן, ללא דו שיח עם פרויקטור הקורונה, הורה ראש הממשלה לבדוק את מתווה שהניח הרב נחמן בנשעיה יו״ר מזכירות חסידי ברסלב, ולבדוק כיצד ניתן לקיים השנה את הנסיעה המסורתית לצד ההגבלות המתאימות.

בטיסות הצ‘רטר יעברו שלוש בדיקות קורונה, לפני המראה לאוקראינה, בנחיתה באוקראינה, ובנחיתה חזרה לישראל. בתי הכנסת באומן יהיו בתפוסה של 30%, ותהיה חובת עטיית מסיכה בכל זמן התפילה.

כל שטח השהיה באומן יהיה שטח סטרילי, נפרד לחלוטין משאר העיר, כך גם תהיה מלונית בידוד למחויבי בידוד, בנוסף לכך יוקם בית דין שמי שייפר את הוראות הבטיחות בענין הקורונה לא יורשה להיכנס לציון.

מלבד הגורמים המקצועיים השתתפו בדיון הגה”ח הרב שלום ארוש ראש מוסדות חוט של חסד, והגה”ח הרב אפרים קעניג רב קהילת ברסלב בעיה”ק צפת.

יו”ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה אמר בצאתו מהפגישה, שהוא מעודד ומקווה שהדברים יקבלו תפנית דרמטית, וימשיכו את הביצועים הנדרשים באומן, ובימים הקרובים יתחילו בהכנות לקראת הנסיעה גם בארץ ישראל, לשלומם של הנוסעים





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.