האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אל ייאוש: הבלבול לגבי הקיבוץ בראש השנה תשפ״א

‍‍כח אב תשף

שרי הקבינט באוקראינה מאשרים את הגבלת כמות האנשים באומן לקראת ראש השנה, ומציינים ברורות אוקראינה לא תאסור את קיום הקיבוץ סמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן בימי ראש השנה.


חיים לייפר | צדיקים.נט | כ״ח אב תש״פ


חברי הקבינט בפרלמנט האוקראייני תמך בהחלטת שר הפנים, להגביל את כמות האנשים באומן במהלך ראש השנה באומן ולאכוף את ההגבלות והשמירה על ההנחיות שיוטלו על המבקרים הזרים שיגיעו לאומן.

לאור התמיכה הרחבה, אמר שר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב כי משרד הפנים יאכוף את ההחלטה ויטיל מגבלות בהתאם להחלטת וועדת הקורונה בכפוף לאזור אומן. עוד אוסיף שר הפנים אנו מביעים תקווה שהחסידים יקבלו את ההחלטה וההגבלות בהבנה.

ראש המחוז של צ’רקאס, רומן בודנר, הודיע אמש (שני) בתדרוך לעיתונאים כי כבר החלו בהיערכות לקראת העלייה המסורתית.

לדבריו, יש תוכנית להגביל את מספר המבקרים זאת על אף שעל פי החוק, לא ניתן לאסור כניסת זרים למחוז. התוכנית ברורה, אנו עמלים על מנת ליצור מסלול בטוח לכל הבאים לראש השנה באומן.

ראש הקהילה היהודית באוקראינה, קרא לראש עיריית אומן, אלכסנדר צברי, לשתף פעולה וליצור את כל התנאים הדרושים בכדי להבטיח את קיום הקיבוץ של חסידי ברסלב במגבלות שאימצה ממשלת אוקראינה, והתמקד בכך שמדובר באנשים דתיים שמצווים על פי דתם לשמור על הבריאות, וכמובן שיצייתו לחוקי המדינה בה הם נמצאים.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.