האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

לראשונה מזה 80 שנה: נר חנוכה בבית הכנסת המהרש”א באוסטרהא

‍‍כד כסלו תשף

התרגשות רבה בהיכל העתיק בהשתתפות עשרות יהודים מהעיר ומהסביבה, בראשות ראש הקהילה היהודית מר גרישא הרשינוב | בהדלקת הנר כובד יור אגודתאהלי צדיקים  גדר אבות‘, הרב ישראל מאיר גבאי 


חיים לייפר | צדיקים.נט |מכה כסלו תש״פ


 

היסטוריה באוסטרהא: לראשונה מזה שמונה עשורים, מאז גורשו אלפי היהודים מבתיהם בעיר הקדושהאוסטרהאורבים מהם נהרגו על קידוש השם בימי הזעם, התקיים מעמד מרגש ורב הוד של הדלקת נרות חנוכה, בהיכל בית הכנסת העתיק של הגהק המהרשא זיע, העומד בלב העיירה מעל חמש מאות שנה ונשמר במתכונתו המקורית עד ימינו. 

ראש הקהילה היהודית מר גרישא הרשינוב שיחי שמשקיע בשנים האחרונות דמים תרתי משמע בשיפוצו ושימורו של בית הכנסת, נענה לבקשת יהודי העיירה שנותרו לפליטה באוסטרהא וביקשו לזכות גם הם במעמד הדלקת נר חנוכה בפרהסיא לפרסומי ניסא בעוז ובגאון במקום מקודש זה, מקום בו התפלל הגהק המהרשא זיע וחיבר את פירושו הנודע על התלמוד, המאיר עד היום את הגמרא באור יקרות מבית מדרשו ומדשן ביתו. 

במעמד המרגש שנערך בהיכל בית הכנסת העתיק, בהשתתפות עשרות יהודים מהעיר והסביבה, כובד יור אגודתאהלי צדיקים  גדר אבותהרב ישראל מאיר גבאי, להדליק את הנר הראשון במנורה שהוצבה סמוך לגומחת ארון הקודש, מקום בו עמד גאונה וקדושה של אוסטרהא בשנות הנהגתו בעיר שנקראה בפי כלאות תורה‘, על שם גדוליה וצדיקיה שפיארו את רחובותיה.

יור האגודה הרב ישראל מאיר גבאי: “היה זה מעמד מרגש מאד עבורי ובשביל כל היהודים שנכחו במקום הקדוש הזה. זכתה אגודתנואהלי צדיקים  גדר אבותליטול חלק בעבודות השיפוצים הנרחבים הנעשים בהאי אתרא קדישא בשנים האחרונות, במטרה עליונה לשמר את המבנה העתיק שנחשב לנכס עצום לעם היהודי, מזכרת נצח מהחיים היהודיים התורניים שפיכו בעוז באוסטרהא. 

אני משגר בזאת ברכות לידידנו החשוב מר גרישא הרשינוב ראש הקהילה היהודית באוסטרהא, על פעליו המבורכים לשימורו של בית הכנסת והחייאת הקהילה היהודית בעיר, בתקווה לברך על המוגמר בקרוב ממש בהשלמתו של השיפוץ הכללי ברוב פאר והדר“.

 

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.