האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פולין: קנין והצלת בית המדרש העתיק ‘נועם אלימלך’ בעיר ליזענסק

‍‍ז אדר ב' תשעז

מתוך המבשר | ט׳ אדר תשע״ז | א.למל

מראה האוהל בליזנסק

בחודש האחרון התקבלה הבשורה המרגשת אודות רכישת בנין ביהמ”ד ‘נועם אלימלך’ בעיר ליזענסק, המקום ששימש את כ”ק מרן האדמו”ר רבי אלחנן ווייסבלום זצוק”ל, ממלא מקום אבותיו הק’ צדיקי בית ליזענסק באדמורו”ת, הרה”ק רבי אלימלך בהרה”ק רבי אלעזר בהרה”ק רבי נפתלי בהרה”ק רבי אלעזר בן רבן של ישראל הרה”ק הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי”ע.

מזה שנים רבות שקבוצת עסקנים בראשות האדמו”ר מליזענסק־ארה”ב מנסים לגאול את בנין בית המדרש המקודש, ובהשגחה פרטית וסייעתא דשמיא נשלם הדבר ביום כ”ד שבט בו חל יומא דהילולא של האדמו”ר האחרון.

הבנין חודש בשנים אחרונות ע”י תושב מקומי ובו נמצא שטח מסחרי המתאים להקים בו בית מדרש רחב ידיים. בקומות העליונות ישנן דירות מרווחות שיוכלו בעזהשי”ת לאכלס את המבקרים הרבים.
בצמוד לבנין ישנו מגרש ענק המשמש כיום את ארגון ‘הכנסת אורחים – ליזענסק’ ביני דהילולא.

כאמור, החוזה נחתם ע”י נכדו האדמו”ר מליזענסק בעיר לאנצוט אצל ונוטריון. יצוין, שהמוכר התעקש לסגירה מהירה עם תשלום מלא, ולמרות הקושי הניצב לפניו לא נמנע האדמו”ר מליזענסק מלהסכים לתנאי המקח שהציב המוכר, שכן יתכן מאוד שהזדמנות כזו לא תחזור ח”ו.
האדמו”ר שילם מיד את המקדמה והתחייב להשלים בהקדם, כדי להציל ולגאול את המקום הקדוש שיוכל לשמש את המוני הבאים להשתטח על הציון הק’ בכל ימות השנה.

בהיוודע הבשורה המרנינה על גאולת המקום הקדוש ורכישת מקום לתועלת המוני אחב”י, הודיעו נדיבי־עם על רצונם לרכוש לעצמם זכות בגאולת המקום הקדוש ולסייע להמוני העולים לציון הק’, ומקווים שמהם יראו וכן יעשו עוד נדיבי עם, ובכך יזכו לברכות בזכות הרבי רבי אלימלך זי”ע ויזכו להבטחתו הק’ להכיר טובה לכל המסייעים לנכדיו, שבוודאי יחול על המסייעים לנכדו העושה גדולות ונצורות למענו ולמען צדיקי שושלת הקודש.
הרה”ק רבי אלחנן היה מפורסם בקדושתו וענוותנותו הנהיג את בית מדרשו ‘נועם אלימלך’, שם התפללו מסלתה ושמנה של חסידי ליזענסק.

ברשותו היה המפתח לציון הק’ שם נטמן לאחר פטירתו כאבוה”ק. ישנם עוד שרידים מוצלים מאש יוצאי ליזענסק ומתפללי בית המדרש הזוכרים ומזכירים בערגה את קדושתו ואת קדושת בית מדרשו.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.