האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

נשמו לרווחה: חוק הסחטנות באוקריינה לא תצא לפועל

‍‍כז שבט תשעד

(אומן תשע"א (צילום בחדרי חדרים

(אומן תשע”א (צילום בחדרי חדרים

עשרות אלפי הנוסעים לאומן מדי שנה ובמרכזם חסידי ברסלב יכולים לנשום לרווחה כאשר חוק הסחטנות שהוגש לפרלמנט האוקראיני בדרישה לחייב הבאים לאומן בסכום שערורייתי של מאה דולר ליום, בוטל באופן סופי. כך בישר אמש הרב מאיר נחמן אלחדד מנכ”ל מינהלת ציון הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע באומן.

מתוך המבשר | כ”ח שבט תשע”ד

במוצאי שבת האחרון התקיים כנס חרום של ‘התאחדות רבני ברסלב’, גוף המאגד 30 רבנים הנושאים באחריות ניהול הפעולות באומן, להתייעצות דחופה בענין החוק המסעיר את חסידות ברסלב וכן את עשרות אלפי הנוסעים לאומן מדי שנה, חוק שעצם הצעתו התקבלה בהפתעה ומטרתו ניצול וסחטנות המזכירים ימים אפלים של שלטונות אנטישמיים במהלך הכנס דנו הרבנים על קיום עצרת תפילה המונית לביטול חוק הסחטנות ובדרכים השונות במאבק לביטול החוק.

בסיום הכנס הטילו רבני ברסלב את המשימה לריכוז הפעילות לביטול החוק על הרב מאיר נחמן אלחדד המשמש כמנכ”ל וגבאי הציון באומן.

הרב אלחדד נכנס מיד לעובי הקורה ורתם למאמצים גורמים בכירים בעלי השפעה מרחבי העולם, ביניהם יו”ר ש”ס חה”כ הרב אריה דרעי שפעל בשיתוף עם משרד החוץ הישראלי מול גורמי הממשל באוקראינה והפעילו לחץ רב

לבלימת תהליך החקיקה ולביטולו  גם הגאון הרב בערל לאזר שליט”א רבה הראשי של רוסיה התגייס למשימת החרום, ונאות לנצל את קשריו הענפים עם ראשי השלטון ברוסיה ועם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אתו הוא מיודד מאוד, כאשר לשלטון הרוסי יש השפעה כבירה על הממשל האוקראיני, בפרט בתקופה מתוחה זו מבחינה מדינית באוקראינה.

הרב מאיר נחמן אלחדד אומר: “הצעת החוק השערורייתית נפלה על חסידי ברסלב בארץ וברחבי העולם כרעם ביום בהיר. מעת שרבני ברסלב הטילו עלינו את השליחות פעלנו מסביב לשעון ומסביב לגלובוס במאמצים לביטול החוק ובעז”ה בזכותו של הרה”ק רבי נחמן זי”ע זכינו להתבשר ולבשר על ביטול החוק הסדומי.

בהוראת התאחדות רבני ברסלב נפיק את הלקחים ובתקופה הקרובה נערך בהתאם ונקדיש מאמצים למיסוד והגברת שיתוף הפעולה עם השלטונות באוקראינה בכלל ובמחוז צרק’ס בפרט, על מנת שלא נופתע בעתיד ממזימות והצעות הזויות כמו זו”.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.