האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

תפילות על ציון הרה”ק רבי דוד מלעלוב זי”ע בפולין

‍‍ח שבט תשעד

ציון הרה"ק רבי דוד מלעלוב

ציון הרה”ק רבי דוד מלעלוב

לרגל הילולת הרבי הדקוש רבי דוד מלעלוב התקיימו תפילות נרגשות לביטול גזירת גיוס בני הישיבות בארץ ישראל.

מתוך המבשר | יום חמישי ח’ שבט

אתמול בעיירה לעלוב שבפולין, קהל רב של חסידים הגיעו מרחבי העולם להשתטח על ציון קדשו של איש האלוקים הרה”ק רבי דוד מלעלוב זי”ע, במלאות מאתיים שנה להסתלקותו. התכנס הקהל הרב שהגיע מכל קצווי תבל לסעודת ההילולא המרכזית ועריכת השולחן הטהור ע”י כ”ק מרן אדמו”ר מלעלוב שליט”א באוהל המיוחד שהוקם במקום ע”י עסקני ‘הכנסת אורחים ליז’ענסק’.

במעמד שנמשך שעות ארוכות באוירה עילאית ומרוממת המשיך הקהל הרב בניגוני דביקות כיסופין ושמחה של מצוה, כשבפי כולם הבקשה שתהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון וזכותו של האי צדיק וקדוש תעמוד לכלל ולפרט להיוושע בתשועת עולמים, ולקראת ימי ההכרעה הגורליים בגזירת הגיוס יקוים מקרא שכתוב “עצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו ק־ל”, וה’ יפר עצתם ויקלקל מחשבתם של כל הזוממים לחבל חלילה בעולם התורה והישיבות הקדושות סוד קיומו של עם ישראל מאז ומעולם.

בארץ הקודש מהגיוס לצבא שלא ישלטו בהם ידי השלטונות ויוכלו להמשיך ולשקוד על התורה הק’ מתוך הרחבת הדעת וללא שום הפרעה, כשבלב כולם התפילה והתקוה שבוודאי תועיל התפילה ברוב עם לסלק את משטיננו ומקטרגנו ולהציל את בחורי ישראל מגזירת וסכנת יצוין כי לפני התפילה ההמונית על הציון הק’ נראו מחזות מרגשים כאשר הורים לבחורים שקיבלו לאחרונה צווי גיוס התרפקו על הציון הק’ בתפילות ובתחנונים למען לא ישלטו ידי שלטונות הצבא בילדיהם המסולאים מפז השוקדים על התורה והיראה, מתוך אמונה שכשם שהיה כוחו של רבי דוד מלעלוב זיע”א יפה להצלת בחורים יהודים מגזירת הגיוס בשנים שלפני השואה האיומה, כך גדול כוחו גם בימינו אנו.

גזירת הגיוס הנוראה. כידוע, במשך כל השנים מאז הסתלקותו של האי צדיק וקדוש יצא שם מיוחד לציון הק’ בלעלוב כמקום המסוגל במיוחד לישועה עבור בחורי ישראל אשר ביקשו להיפטר מחובת הגיוס לצבא הפולני, גזירה שהיתה בה סכנה גדולה לגוף ובעיקר לנפשם של הבחורים הצעירים שביקשו לשמור אמונים לה’ ולתורתו.

ידועים סיפורי הצדיקים אשר היו מסייעים לבחורים להיפטר מעול כבד זה של חובת הגיוס, ונהגו לשלוח את הפונים אליהם אל מקום מנוחתו של הרה”ק רבי דוד מלעלוב זי”ע להתפלל ולהעתיר בנושא זה. ואכן רבים הם סיפורי המופת שהתחוללו למתפללים בנושא גזירת הגיוס.

כאמור, לאחר תפילת הרבים שנמשכה שעה ארוכה בהתעוררות עצומה בראשות כ”ק מרן אדמו”ר מלעלוב שליט”א, ערך המשב”ק הרב שמחה קרקובסקי מי שברך להצלת בחורי ישראל.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=9916

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.