האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

זעזוע בפולין: מסעדת טריפה נפתחה בבנין הישיבה בלובלין

‍‍ה חשון תשעד

פעילות בינלאומית עניפה להביא לסגירת המסעדה ולמנוע את בזיון הקודש

מתוך המבשר: א. למל

 

צלם בהיכל. בימים האחרונים מתקיימת פעילות עניפה לסגור את מסעדת הטריפה שנפתחה לאחרונה בבנין ישיבת חכמי לובלין בעיר לובלין בפולין, שהקים מרן הגאון רבי יהודה מאיר שפירא זצוק”ל מחולל תקנת הדף היומי, שבימים אלה מציינים את יום ההילולא ה־80 לפטירתו.
משלחות יהודים שביקרו בימים האחרונים במקום זעקו מעומק הלב כי המחשבה על כך שבמקום שבו הרביץ מהר”ם שפירא את תורתו, בחדרים ובהיכלות הטהורים שבהם נהגתה התורה יומם וליל יש בו גויים ויהודים ויטמאו את הקודש באכילת שיקוצים – אינה נותנת מנוח ליהודי בכל מקום שהוא.

כעת, הם אומרים, כל התקוה היא בזעקה העולמית שתקום כנגד הקהילה המחזיקה בבנין. ישיבת ‘חכמי לובלין’, היא חלומו השני של רבי מאיר ולא עוד מסעדה מתועבת. “משא כבד נשאתי עלי בשנות בניית הישיבה”, אמר הגר”מ שפירא זצ”ל בנאומו בעת חנוכתה. עתה, הזכירו, “כאשר הבנין עומד על תילו, הדאגה והאחריות לשמור על הישיבה והמקום, עברה להיות מוטלת על כתפי הציבור כולו.

תשעים שנה חלפו, ויש לקיים את צוואתו של מהר”ם שפירא ולהגן על השריד האחרון שנותר במקום מחלומו הגדול.

בשנות האימים, הוציאו הנאצים את כל תכולת הישיבה לרחובה של עיר ושרפו במשך שעות ארוכות מאד את ספרי הקודש כשהם מציינים באחד מבטאוניהם כי “אין גאווה גדולה מלהחריב את הישיבה הידועה ביותר… יהודי לובלין עמדו ובכו, אך התזמורת הצבאית גברה על היללות”. לאחר המלחמה, שימש המקום לצרכים שונים של השלטונות ונוסד בו בית ספר לאחיות.

בעשור האחרון, במסגרת סיכומים שונים, שב הבנין המפואר לידיים יהודיות, והחזיקה בו הקהילה היהודית בוורשה, על ידי שלוחתה בלובלין. כספים שהוחזרו לקהילה הושקעו בחידוש המקום, כאשר במסגרת השיפוצים חודשו אף בית המדרש והמקוה המפוארים שהיו שם בעבר.

על פי התכנון, בבנין הישיבה אמור היה לקום בית מלון יהודי, אלא שעם הזמן התברר כי גורמים בקרב ראשי הקהילה, שאינם שומרי תורה ומצוות, החליטו להקים במקום מסעדת נבלות וטריפות שתהפוך לשם דבר בעסקי המזון הטרף על כל המשתמע מכך.

יצוין כי בעקבות הדברים הזעיק יו”ר מועצת הנשיאות העולמית שע”י ‘מרכז מורשת הרב מלובלין’ הרב חיים מילר, אתה חברים לדיון בהול על מנת להתייעץ איך וכיצד לבטל את הדבר הנורא הזה, למען כבודו של מי שפעל למען כבוד התורה ולומדיה ובמסירות נפש הקים את ישיבת ‘חכמי לובלין’ ואת מהפך לימוד הדף היומי בכל העולם.

במקביל נעשו פניות לרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו שליט”א, ליו”ר הכנסת, נשיא המדינה, יו”ר ועדת החוץ והבטחון בכדי שיתערבו בנושא עד לביטול הגזירה.

 





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.