האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

רכבת אווירית לציון הפלא יועץ בסיליסטירה

‍‍כג אלול תשעג

פלא יועץ הילולארבני הקהילות היהודיות בסופיה ובוורנה שבבולגריה יחד עם ראשי מוסדות שובה ישראל, השלימו את ההכנות לקראת המסע השנתי הי”ב לציונו של ה’פלא יועץ’, שנקבע השנה לעשרת ימי תשובה.

תחת סידורי בטחון קפדניים, תצא לדרך ביום שלישי לאחר ראש השנה, רכבת אוירית ובה למעלה מ- 1,500 מתפללים, חסידיו של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו, לעיר סיליסטרא הבולגרית, מקום ציונו של רבי אליעזר פאפו זי”ע, בעל ה’פלא יועץ’, מגדולי המקובלים בדורות האחרונים, אשר התפילות על מקום קברו נודעות כמסוגלות לישועה.
בשנים האחרונות המסע השנתי, שמתקיים בסמיכות ליום פטירתו של ה’פלא יועץ’, הפך למסורת בקהילות ‘שובה ישראל’ בנשיאות האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו שליט”א, הפזורות בישראל, באירופה ובארצות הברית.

אל המסע מצטרפים מדי שנה המוני חסידים המקיימים במקום יום של סליחות ותפילות בסמוך לציונו הקדוש של בעל הישועות שעל פי המסופר, ביטל בימי חייו גזירות רבות על עם ישראל, בכוח תפילתו ושגב קדושתו. בנוסף לרכבת האוירית שתצא משדה התעופה בן גוריון, מתוכננות טיסות מארה”ב ואירופה.

מתחם הציון הקדוש של הפלא יועץ בסליסיטרא, נגאל לפני שנים מידי נכרים מקומיים על ידי חסידיו של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו ובמקום אף נבנה מקוה טהרה כדי לקיים את בקשתו של הפלא יועץ לבוא ולהתפלל על קברו לאחר טבילה במקוה ולזכות יהודים במילוי משאלות לבם לטובה ולברכה. “זה יום חג ויום דין כאחד”, אומרים החסידים.

בשעת נעילה, לאחר אמירת סליחות ותקיעת שופר, יסבו ההמונים לסעודת מצוה כיד
המלך, לזכרו של הצדיק.





תגובה אחת אל “רכבת אווירית לציון הפלא יועץ בסיליסטירה”

  1. Avrohom Neuwirth says:

    מתי יארצייט של הפלא יועץ ?

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.