האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: חוללו מצבותיהם של חתניו ובנותיו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע בקרמנצ’וג

‍‍כו אייר תשעג

מצבות בני משפחתו של רבי נחמן מברסלב חוללו

מתוך עיתון המבשר | מאת א. למל

מאוקראינה הגיעה הידיעה כי בעיר קרמנצ’וג חיללו את המצבה המציינת את קבריהם של חתניו ובנותיו של הרה”ק ר’ נחמן מברסלב זי”ע, ותלמידים נוספים הטמונים במקום.
בשטח בו חוללה המצבה טמונים חתניו ובנותיו ה”ה,  הרבנית מרת שרה ובעלה רבי יצחק אייזיק, הרבנית מרת חיה ובעלה רבי אהרן. כמו”כ טמונים במקום רבי לייב מדא־ בראוונא, מחותנו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב. וכן תלמידיו, רבי חייקל ורבי שמואל ב”ראבא, ועוד.

הרב ישראל מאיר גבאי, יו”ר אגודת אהלי צדיקים, שהקים ובנה את המצבה במקום לפני שש שנים, סיפר כי לעת עתה טרם נתפסו אלו שחיללו את המקום אולם ברור שמ־ דובר על רקע אנטישמי, וכבר בימים הקרובים יבנו מחדש את המציבה לכבודם של אותם צדיקים הטמונים בו.

בשיחה עם כתב ‘המבשר’ סיפר הרב גבאי על ההסטוריה של אותה מצבה שחוללה זה עתה: בקרימנטשוק שהיתה עיר ואם בישראל לפני שהניפו עליה הקומוניסטים ואח”כ הנאצים את ידיהם, זכתה אגודת “אהלי צדיקים” להציל מחילול את בית הקברות היהודי בו טמונים בני משפחתו של הרה”ק רבי נחמן זי”ע. היה זה כאשר גילו כי יזמים מקומיים ביקשו ואף קיבלו אישור להקים עליו בנייני מגורים. מצבו הכללי של בית הקברות היה גרוע מאוד, מצבותיו נעקרו ושימשו לריצוף ובניה אולם שטחו לא נחפר.

במסגרת המאמצים להצלת בית הקברות ובמסגרת הנסיון לסמנו, התגלה בשטח בית הקברות אוהל חרב למחצה.

שם כפי הידוע טמונים כאמור בני משפחתו ותלמידיו של הרה”ק מברסלב זי”ע. אגודת אהלי צדיקים בנתה במקום אוהל והציבה עליו מצבה המודיעה כי שטח זה הינו שטח בית הקברות וכמה משמות הצדיקים שידוע שקבורים בו. לדאבון לב, אותה מצבה חוללה בימים האחרונים.

כבר בימים הקרובים יגשו לשקם את המצבות במקום ולבנותם מחדש.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.