האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

רבי אהרן מבעלז

 רבי אהרן מבעלזא זי”ע

מדא”ח של כ”ק אדמו”ר מבעלזא שליט”א: חסידים אמרו שהשם של רבינו הוא ע”ש הרה”ק ר’ אהרן מטשרנוביל זי”ע, אבל א”ז (אדמו”ר מהרי”ד זי”ע) אמר שקרא אותו ע”ש הרה”ק ר’ אהרן הגדול מקרלין זי”ע, כמו שהוא סבל יסורים בעד כ”י, כמ”כ הוא יסבול בעד כ”י, אבל אמרו שגם הרה”ק ר”א מטשרנוביל היה שמו ע”ש הרה”ק ר”א הגדול מקרלין זי”ע.

המנהג היה אצל אא”ז (מהר”י מבעלז זי”ע) שכשנולד לו נכד היו מביאים אותו לפניו מניחים אותו על שולחנו, וכשנולד כ”ק דודי זי”ע ג”כ עשו כך, ואמר שיש לו פנים של צדיק’ל.

בילדותו לאחר שקיבל שעון שאלו אותו מה השעה, וענה בדיוק על הרגעים, וחצי הרגע, שאלו האיש ההוא האם אתה רוצה להראות שאתה יודע על השעון, ענה לו שקיבל ע”ע שאם יעשה טובה לאיש ישראל, יעשה אותו בשלימות. עוד ראו אצל כ”ק דודי זי”ע, ענין מה ששמרוהו מן השמים מכל חשש איסור ח”ו, בבחי’ ורגלי חסידיו… (שמו”א ב’ ט’)

 וידוע הסיפור שבהיותו ילד נתנו לו פעם בשר שיהיה לו מה לאכול בחדר, ואח”כ נתעוררה שאלה על העוף, ואמר כ”ק זקיני מהרי”ד זי”ע שאין צריכים לקרותו מן החדרולהזהירו שלא יאכל ממנו, וכך הוה, בחי’ רגלי חסידיו ישמור. שמעתי מאחד ששמע מכ”ק אאמו”ר (הרה”צ מבילגורייא) זצוק”ל, שאמר כשאני רוצה ליכנס לחדר קדשו של אחי נופל עלי פחדו וארכבותי דא לדא נקשן, בחשבי למי אני נכנס, ואני מתחיל ליסוג אחור מרוב פחד, אך הלא מוכרחים ליכנס.

מקורות: ספר זכרונם לברכה





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.