האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

היום שאחרי מובארק: ההילולה בדמנהור שבמצרים מוטלת השנה בספק

‍‍יא תשרי תשעב

ההמונים בתפילה מחוץ לאוהל ר’ יעקב אבוחצירה בדמנהור שבמצריים

השנה לאחר עשרות שנים של עליה לציום מרן בעל האביר יעקב זי”ע, האירוע מוטל בספק, שכן החלטת בית המשפט מקומי אסר על ביקור היהודים במקום.

החלטה זו מטעם מושל המחוז “אלבחירה” שבמצרים המוחתאר אלחמלאוי, השנה לא תתקיים העליה המסורתית על קברו של “מרן ר’ יעקב אבוחצירא”, לדבריו, החלטה זו הינה בהמשך לפסק דין של בית המשפט מחוזי, ובו נאסר כל כניסה של יהודים לבית העלמין היהודי במקום.

בנוסף הבהיר המוחתאר אלחמלאוי, “בנוסף לכל החלטת בית המשפט, אנו מזדהים עם הסבל של העם הפלסטיני והמשך הביקורים של היהודיים פוגעת קשות ברגשות המצריים, ומשום כך אנו אוסרים את כניסת היהודים למתחם הקבר.

בשיחה עם מארגן ההילולה שמואל יצחקי, הוא מספר על חוויות מסוגים שונים על אופן הנסיעה, אשר ידעו עליות ומורדות בתנאי הנסיעה, אולם למרות הכל היחס כלפי היהודים המבקרים היה טוב, עוד מוסיף יצחקי “בשנים שעברה בית המשפט מצרי אסר את קיום ההילולה, אולם בסופו של דבר הבינו היטב  שלא ניתן למנוע את האירוע.

עוד הוא מוסיף: “לפני ראש השנה ישבתי בשיחת הכנה עם הקונסול המצרי, עדכנתי אותו על תאריך ההילולה שזה תחילת ינואר, אנו מקווים להיפגש במשרד החוץ לאחר החגים” לתאם ולאשר עם הצד המצרי את ארגון ההילולה.

בשיחה עם משרד החוץ: הם מבהירים נפנה בצורה מיידית לשגרירות המצרית ובראשם השגריר “יאסר רידא” בכדי שהללו יאשרו את קיום האירוע.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.