האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ההילולה המסורתית: אלפים מתכוננים לעלות לציון הפלא יועץ

‍‍טו אלול תשעא

מצבת הפלא יועץ

מצבת הפלא יועץ

השיא השנה בהשתטחות על ציון ה’פלא יועץ’: ‘חלאק’ה’

ביום רביעי הקרוב ימריאו אל ציונו של ה’פלא יועץ’ בבולגריה מאות איש, ובהם מראשי המשק ודמויות ציבוריות • בראש המסע: האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו, שיערוך לבנו חלאק’ה

מתוך האתר בחדרי חדרים

העיר סיליסטרא, בימים כתיקונם עיר בולגרית אפרורית למדי, נערכת בימים אלה לקליטת המוני מתפללים העולים אליה מדי שנה בחודש הרחמים והסליחות. מזה מספר שנים תופסת חלקת ציונו של רבי אליעזר פאפו זי”ע, מגדולי הדורות ובעל ‘פלא יועץ’, את מקומה כתל תלפיות, וזאת הודות לעלייה ההמונית המתקיימת מדי שנה בראשותו של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו מאשדוד-מנהטן, נשיא קהילת קודש ‘שובה ישראל’.

בשבוע הבא, ביום רביעי, יחזור המחזה השנתי על עצמו, ולמעלה מאלפיים חסידים מהארץ ועוד מאות מרחבי העולם ייצאו עם עלות השחר ברכבת אווירית מישראל, ארה”ב ומדינות נוספות, למסע התפילה המסורתי על מתחם ציונו הקדוש של בעל ה’פלא יועץ’. המתחם הקדוש, שהוגדר כ’אומן של אילי ההון והמשפיעים במשק’, נרכש לפני מספר שנים מידי המקומיים על ידי מוסדות ‘שובה ישראל’, בנשיאותו של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו.

בנוסף לתפילות הזכות, הדרשות הנלהבות ורגעי ההתחזקות הנרגשים שלא מותירים עין אחת יבשה ונפש אחת אדישה – ייערך השנה במקום מעמד מרגש במיוחד, שיהווה את רגעי השיא של המסע כולו. מחלפות ראשו של הבן בן השלוש של האדמו”ר, שנולד לאחר שנות ציפייה רבות, ייגזזו ברוב פאר, במעמד ‘חלאק’ה’ חגיגי שייערך בסמוך לציון שהאדמו”ר חש קרבה עמוקה לפאר הדורות הטמון בו.

דמויות משפיעות במשק הישראלי, בכלי התקשורת הגדולים בישראל, ומהעשייה הציבורית והפומבית בארץ, ישתתפו במסע השנתי, לצד רבנים, ראשי ישיבות והאברכים הלומדים ברשת הכוללים שעל-ידי מוסדות ‘שובה ישראל’.

בשיתוף עם חברת ‘אל-על’, ייערך מסע ההשתטחות השנתי, כאשר חברת התעופה הלאומית תעמיד לרשות המתפללים שבעה מטוסים שימריאו לנמל התעופה בוורנה, בירת בולגריה, בהפרשים של עשרים דקות. שני מטוסים נוספים ימריאו מארצות הברית, ומאות חסידים נוספים צפויים להגיע מערים שונות ברחבי אירופה.

נציגי הממשל בוורנה ימתינו לאדמו”ר בשדה התעופה, שייסגר במיוחד לאירוע זה.

בימים האחרונים נשלמו ההכנות לקראת הנסיעה המסורתית שהפכה למסורת שנתית ביום ההילולא של בעל ‘פלא יועץ’, יום מקודש ומסוגל לישועות. ההשתטחות של האדמו”ר רבי יאשיהו פינטו עם מאות יהודים על הציון, קיבלה מעמד של יום חג ויום דין כאחד. האדמו”ר מרבה בבכיות ביום זה, לאורך שעות ארוכות של הסתגרות על חלקת הציון. דרשות המוסר התובעניות הנישאות מעל קברו של בעל ה’פלא יועץ’ ממיסות כל לב, והברכות שהוא מעתיר, ברוב שאת ועוז, על ראשי המבקשים ישועה, נודעו כמחוללי פלאות. הביטוי “כתלמיד הבא אצל רבו” מקבל משמעות חדשה כאשר נגלה המראה של קרבת האדמו”ר רבי יאשיהו לרבו בעל ה’פלא יועץ’.

במוסדות שובה ישראל אומרים כי רבים מהמשתתפים במסע הם אלו שמבקשים לשפוך צקון שיח ולהשתטח על קברו של ה’פלא-יועץ’ זי”ע, שידוע ומפורסם כי רבים נושעו בישועות גדולות ונפלאות על ידי שהתפללו על ציון קדשו לאחר טבילה במקווה.

כאמור, מתחם הציון הקדוש נגאל לפני שנים ספורות מידי המקומיים על ידי קהילת ‘שובה ישראל’ ובמקום אף נבנה מקווה טהרה, כדי לקיים את בקשתו של הצדיק לבוא ולהתפלל על קברו לאחר טבילה במקווה, ולזכות יהודים בישועות ובמילוי משאלתם לטובה ולברכה, כפי שהבטיח בטרם פטירתו. יום ההילולא חל בכ’ בתשרי, ה’ דחול המועד סוכות, ומשום שבתאריך זה קשה היציאה לדרך, נקבעה הנסיעה המסורתית בכל שנה לקראת ראש השנה, במטרה להתפלל לשנה טובה ולפעול ישועות עבור כלל ישראל.

הטיסה לבולגריה תתקיים כאמור ביום רביעי הבא. במקום תתאפשר טבילה במקווה ותתקיים תפילת רבים על ציונו הק’ לישועת הכלל והפרט, ואמירת סליחות והקפות. לאחר התפילה יתקיים מעמד החלאקה לבנו בן השלוש של הרב, כאשר ראשי ישיבות ונכבדי המתפללים יזכו לגזוז את מחלפות ראשו של בן השלוש המתעטר בפאות יהודיות.

לקראת תום המסע תיערך בקרבת מקום סעודת מצווה, ומשם ינהרו הכל בחזרה לשדה התעופה בוורנה, בדרכם חזרה לארץ ישראל.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=7110
  • יים השנה של הפלא יועץ
  • הילולת הפלא יועץ

2 תגובות אל “ההילולה המסורתית: אלפים מתכוננים לעלות לציון הפלא יועץ”

  1. אלברט says:

    מעונין לטיסה לפלא יועץ.טל 0522615299

  2. יוסף דוד אוזן says:

    אני מעוניין לטוס לקברו של הפלא יועץ עם מס’ חברים, לא משנה מתי עדיף טיסה של יום רביעי צהריים – ערב וחזרה ביום חמישי בלילה – שישי בוקר, אשמח מאוד אם תעדכנו אותי איך אני יכול למצוא טיסות זולות, כולל נסיעות ולינה לא מפוארת, תודה רבה
    וכן אפשר לעדכן כשיש נסיעות מאורגנות לכל מיני קברות צדיקים בעולם, תודה

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.