האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שוד הקברים ב’שוהם’ – מעצרים והתעללות במוחים

‍‍ד אב תשעא

שוד קברים ב’שוהם’ – מעצרים והתעללות במוחים

מתוך השבועון העדה – מאת י. סופר

בהלם ותדהמה הגיעה הידיעה הקשה שבימים אלו פשטו שודדי הקברים טלפיהם על מקום נוסף בחוליית השרשרת של חילול קברי אבותינו שנמשכת זה כשנה ומחצה, והפעם הגיע תורם של מנוחת קדמונינו בישוב שוהם. יצויין שזה כבר מלפני כשנה ששודדי רשות העתיקות לוטשים את עיניהם על מערות קבורה אלו, ולמרות כן נמנעו משך כל הזמן מלבצע את מעשה השוד, אך עתה למרבה החרפה קיבלו רוח גבית שהמריצה אותם להרוס את מערות הקבורה באמתלא שמדובר ב’קברי גוים’.

לאחר מכן כשהרגישו שהאדמה בוערת מתחת כפות רגליהם על התרמית שעשו, שינו דבריהם שאכן מדובר בקברי ישראל, רק שההרס נעשה ללא רשותם. זה דרכם כסל למו אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר. כמו”כ בימים אלו נשדדו בחשאי רוב הקברים המצויים באתר חפירות נוסף, ועצמותיהם הוחזרו ע”י רשות העתיקות לעסקני המערכה.

יצויין שגם בזה כשפשטה השמועה על העצמות המחוללות שהוחזרו לקבורה, בעוד מי שהללו טענו שאין שם קברים בכלל, אז בתחילה הכחישו שמדובר בעצמות מיריחו,ואילו שם אין בכלל קברים, אלא ששוב נתפסו בכזב, לאחר שאפילו שודדי רשות העתיקות מודים במסמכיהם בהם רשום שישנם במקום שלדים ועצמות שחוללו ונזרקו מן המערות באותו אתר החפירות. השבוע יצאו עשרות אברכים למנוע בגופם בעד חילול קברי הדמונים, אך קלגסי המשטרה התנפלו עליהם בחמת זעם, ועצרו מהם 12 אברכים למשך כמה ימים.

אחד העצורים סיפר לנו בכאב שהסוהרים התנהגו בהם ביד קשה ואכזרית, ואסרו עליהם להתלבש בטלית קטן באמתלא של ‘חשש התאבדות ע”י חנק בחוטי הציציות’ כדרכם של הקומוניסטים ברוסיה שגזרו גזירות על כל מה שיש בו ריח יהדות במסוה של חוק… וזאת בדבר שלא משע כמותו עד היום גם לחוקיהם ובכל בתי הכלא מניחים לשותו”מ להתלבש בטלית קטן.

עוד סיפרו לנו העצורים שכשישבו על הארץ בחצר תחנת המשטרה ביהוד, עייפים ורדומים למחצה, נזרקה עליהם פתאום מאחד החלונות שבתחנה ‘פצצת דינמיט’ שנפלה בסמוך לאחד העצורים שנבהלו עד עמקי נשמתם, ובנס נסתיים קונדס מביש זו ללא פגע, כאשר נראה בעליל שמדובר בכוונה זדונית ומרושעת, והתרת כל רסן על כל אשר לו חזות חרדית.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.