האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ההילולא בקבר יוסף • אלפים ינסו לחדור אל הציון

‍‍א תמוז תשעא

קבר יוסף (צילום: יעקב נחומי)
קבר יוסף (צילום: יעקב נחומי)

המשטרה אישרה כניסת 20 אוטובוסים, אבל ‘ארגוני המסתננים’ מבטיחים: נכניס אלפים אל קבר יוסף • כיצד מתכננת המשטרה להשליט סדר ומה מתכננים המסתננים • כל הפרטים

כ

יקי אדמקר | בחדרי חרדים 03/07/2011




אלפים צפויים לפקוד את קבר יוסף בשכם במהלך היממה הקרובה. המשטרה, שקיבלה בימים האחרונים את השליטה באזור קבר יוסף בשכם לידיה, נערכה בימים

האחרונים, בעזרת צה”ל, לכניסה הרשמית שתחל היום (א) לכבוד יום ההילולא.

ל’בחדרי חרדים’ נודע, כי כבר אמש (מוצ”ש) הסתננו מספר כלי רכב של חסידי ברסלב לשכם. הנוסעים שהו מספר שעות באזור הציון, מבלי שהמשטרה או צה”ל יבחינו בכך.

כוחות גדולים יתפרסו באזור העיר, כדי למנוע הסתננות של מתפללים. בנוסף, גדר תיל באורך של 4 ק”מ נפרשה בימים האחרונים סמוך לאזור, על מנת למנוע הסתננויות. את הגדר פרשו בשלוש שכבות – מבה”ד 3 ועד מטבחים, לכיוון היישוב איתמר.

הצבא והמשטרה הנפיקו אישורים ל-20 אוטובוסים, והתנו את כניסתם של חמישה אוטובוסים בתרחישים הצפויים ובשקט שיישמר על ידי המתפללים.

אולם הארגונים השונים הפועלים לאפשר כניסה חופשית לקבר יוסף מבטיחים, בשיחה עם ‘בחדרי חרדים’, כי פעיליהם יגיעו לצומת תפוח, שם יעברו את אישורי המשטרה והצבא, אך אם ימנעו את כניסתם – הם לא יישארו אדישים. לדבריהם, אלפים ינסו לחדור אל שכם ולהגיע אל הציון.

במהלך השבוע האחרון סיירו פעילי המסתננים עם ג’יפים סביב אזור שכם וגדר התיל שהוצבה, כדי לנסות ולאתר אזורים מהם יצליחו המתפללים להסתנן אל תוך שכם.

יסוד עולם: “נכניס כל מי שרוצה להתפלל במתחם הקבר”
כוונת הצבא והמשטרה להצמיד לכל מתפלל שיורשה להיכנס אל השטח צמיד מזהה, ובכך ללכוד את המסתננים – התבטלה ברגע האחרון. הסיבה העיקרית: צמידים שנשלחו בשבוע האחרון מצד אירגוני המסתננים למספר גורמים בצה”ל, הזהים לאלו שתכננו כוחות הביטחון לחלק למתפללים. במקום זאת, הציעו במחוז ש”י רעיון אלטרנטיבי לאיתור מי שיסתננו רגלית למתחם.

על פי התוכנית החדשה, בעת רכישת כרטיסי הנסיעה באוטובוס לכיוון הקבר, יוענקו לכל המתפללים שיואשרו ספרי ‘תיקון הכללי’ שתדפיס המועצה האזורית שומרון. מתפלל שלא יחזיק בספר כזה ייחשד כמסתנן.

הנהלים הנוקשים נקבעו בעקבות הסתננות של עשרות חסידי ברסלב למתחם הקבר, לפני כמה חודשים, הסתננות שהסתיימה ברציחתו בידי שוטר פלסטיני של בן יוסף לבנת הי”ד.

ההחלטה להחליף את הצמידים בספרי ‘תיקון הכללי’, נועדה להתאים את אמצעי האכיפה לרוחם של המתפללים, ולהעניק להם מוצר שיהיה שימושי עבורם מצד אחד וגם יקרב בין הצדדים מצד שני.

אך גם נגד תכנית זו, מבטיחים פעילי הארגונים להילחם. “ההוראה היא להשאיר את הספרים בציון או להעביר אותם מיד ליד”, מספרים המסתננים. “ובכך ליצור בלבול בקרב אנשי המשטרה והצבא”.

באגודת ‘יסוד עולם’ מבטיחים בשיחה עם ‘בחדרי חרדים’: “אנחנו סומכים על המשטרה וצה”ל בכל עת. אך אם לא תינתן כניסה למתפללים בכניסה הרשמית, אנחנו נמצא את הדרכים המתאימות והיצירתיות כדי להכניס את כל מי שרוצה להתפלל במתחם הקבר”.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.