האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

מנכ”ל מנהרת הכרמל הזדעק: גיוואלד

‍‍טו שבט תשעא

ר' ניסים קרליץ, מנכ"ל מנהרות הכרמל צילום:bhol

ר' ניסים קרליץ, הגר”י סילמן, והמנכ"ל צילום:bhol

“תכשירו את המנהרות”, התחנן המנכ”ל לר’ ניסים

על רקע פרשת הקברים, הגיע מנכ”ל מנהרות הכרמל לבית הגר”נ קרליץ • המנכ”ל ניסה להסביר כי סגירת המנהרות לצורך תיקון המעוות בלתי אפשרית, אך הנוכחים סירבו להסכים


יקי אדמקר, בחדרי חרדים 20:28 20/01/2011

הגר”נ קרליץ, הגר”י סילמן והמנכ”ל. צילום: בחדרי חרדים

מנכ”ל מנהרות הכרמל, חיים ברק, הגיע אמש (ד), כשלראשו כובע מצחיה, לבית הגר”נ קרליץ בבני-ברק.

הפגישה התקיימה על רקע מאבקם של רבניה ועסקניה של העיר חיפה בטענה כי במנהרות הכרמל, שנפתחו לאחרונה, קיימים קברים יהודים האוסרים את נסיעתם של כהנים בכבישים הסמוכים.

בפגישה נכחו גם הגר”י סילמן הרב במברגר מהקהילה החרדית בחיפה. הרבנים ניסו להסביר למנכ”ל את הבעיה ההלכתית החמורה. המנכ”ל השיב, כי גם אם אכן קיימת בעיה, כדי לתקן את המעוות ייאלצו לסגור את המנהרות לחודש ימים, ובעלי הכבישים לא יסכימו לעשות זאת, במיוחד לא בשלב זה, זמן קצר לאחר פתיחתן.

הגר”נ והגר”י התאכזבו למשמע הדברים והבטיחו לעיין עוד בנושא.


איך המאבק התחיל? לפני כמה שנים התגלו קברים ביציאה מהמנהרות לכיוון חוף הכרמל, דבר הגורם לבעיה הלכתית עבור כהנים הנוסעים במקום. אלא שהקברים לא עוררו כל בעיה אצל החברה הזכיינית, שהמשיכה את הפרויקט במרץ רב.

מבדיקה שערך ‘בחדרי חרדים’ עולה, כי כבר לפני מספר שנים התנהל מו”מ ממושך בין חברת ‘נתיבי הכרמל’, שבבעלותה המנהרות, לבין ‘אתרא קדישא’. לטענת אחד העסקנים, שהיה מעורב במו”מ באותה תקופה, המו”מ בין הצדדים התנהל בצורה כוחנית, ולאחר תקופה קצרה ‘אתרא קדישא’ לא הביעו רצון להמשיך לפתור את הבעיה.

בתקופה האחרונה עלתה הבעיה, עם חידוש המנהרות, פעם נוספת על שולחן הדיונים ולאחר מספר פגישות בין החברה לבין הרבנים החרדים נראה כי הבעיה הייתה בדרךלפתרון אולם החברה הזכיינית וגורמים נוספים לא הביעו את נכונותם לפתירת הבעיה.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • גיוואלד

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.