האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שבת יהודית: בלב ליבה של מדינה מוסלמית

‍‍כא טבת תשעא

מנחם בן גאולה | קברי צדיקים | מוצאי שבת / אלכסנדריה, מצרים

ההמונים בתפילה מחוץ לאוהל ר' יעקב אבוחצירה בדמנהור שבמצריים

ההמונים בתפילה מחוץ לאוהל ר’ יעקב אבוחצירה בדמנהור שבמצריים צילם: (מאיר אלפסי)

לרגל ההילולה של הקדוש רבי יעקב אבוחצירה הטמון בעיר דאמנהור שבמצרים היגיעו אלפי אורחים ברחבי העולם החל מהרכבת האוירית שיצאה כבר ביום רביעי בשעות הצהריים בימי חמישי כמה טיסות שהגיעו כטיסות שכר מהארץ, מצרפת, קנדה, ניו יורק.

כמדי שנה מגיעים להילולה מאות אנשים להשתטח על ציונו הקדוש. השנה לאחר סידור אמצעי ביטחון ברמה גבוהה עקב המצב הביטחוני התחייבה המשרד לביטחון פנים המצרי לקונסוליה הישראלית בתל אביב, לאבטחה כוללת, ברמה בינלאומית והאירוע הוכתר כאירוע לאומי, דבר שמבטיח את דרגת השמירה במדינה בשדות התעופה לרמה הגבוהה ביותר.


לאחר מאמצים קדחתניים של מר יהודה טריקי המארגן והמנצח על כל האירוע, נשכרו לשם כך מלונות ואף עברו “הכשרה” המטבחים הוכשרו בפיקוח הדוק של הרבנים המפקחים על אירועי ההילולה, כמו כן הופק אישור מיוחד לפתוח את כל בתי הכנסת בקהיר, ובאלכסנדריה, וזאת בכדי שהציבור יוכל להתפלל במסורת עתיקה, כאמור בתי הכנסת אף זכו לשמירה מכובדת, מצד רשויות הממשל, וצבא המדינה עמדה על משמר בתי הכנסת במשך השבת.


האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירה שליט"א

האדמו”ר רבי יחיאל אבוחצירה שליט”א (צילם: מאיר אלפסי)

ההילולה מתקיימת ביום שני כ’ טבת ואז יבוא לקראת השיא של המבקרים בציון, בראשות הציבור הענק יעמוד האדמו”ר רבי יחיאל אבוחצירה שליט”א יודעי דבר מעריכים את מספר העולים הנעמד על כ- 3000 איש

עוד נמסר שאמצעי הביטחון שנוקטו השנה הם בצורה חסרת תקדים, וזאת לנוכח החששות כי ארגון אלקעידה ינסה לפגוע ביהודים, מארגני הנסיעות הודו בזאת לקונסוליה הכללית של מצרים בישראל ולראש הלשכה, אשר פעלה רבות למען אשרות הכניסה שנתקלו בקשיים בירוקרטיים, כמו כן פעלה הקונסוליה הכללית למען סידורי האבטחה והבטחת שלומם של אלפי יהודים בציון.


 אבטחה כבדה במקום ה

אבטחה כבדה במקום (צילום: מאיר אלפסי)

בנוסף, ברחבת הציון הותקנו לצורך ההמונים אוהל ענק ותאורה וברזיות, וכן צרכים חיוניים אחרים, לרווחתם של אלפי האורחים להילולא.

יצויין שלאחרונה נעתרו השלטונות במצריים להתיר את השיפוץ נרחב של האוהל והמתחם כולו, בעלות כוללת של למעלה מחצי מיליון דולר, וזאת בהשתדלותו של האדמו”ר הרה”צ רבי דוד אבוחצירא שליט”א מנהריה.

הצלם היחיד שקיבל אישור מאיר אלפסי שליח כיכר השבת מגיש למבקרי קברי צדיקים גלריה מהממת


ההמונים בתפילה מחוץ לאוהל ר' יעקב אבוחצירה בדמנהור שבמצריים

ההמונים בתפילה מחוץ לאוהל ר’ יעקב אבוחצירה בדמנהור שבמצריים (צילום: מאיר אלפסי)

_1_1109

המונים בתפילה באוהל הצדיק רבי יעקב אבוחצירה (צילום: מאיר אלפסי)

בתפילה באוהל רבי יעקב אבוחצירה

בתפילה באוהל רבי יעקב אבוחצירה (צילום: מאיר אלפסי)





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.