האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שבת של מי? שבת שמות? ההילולה של הבני יששכר כולנו לעיירה דינוב!

‍‍יא טבת תשעא

התרגשות רבה בקרב קהל אוהדי ותלמידי בית דינוב, לרגל הילולת מייסד השלשלת לבית דינוב, רבן של ישראל רבינו בעל ה”בני יששכר” זיע”א

שחל השנה ביום השבת קודש פרשת שמות

לראשונה אחרי 70 שנות חורבן העיר דינוב, מאז השואה הנוראה רח”ל, יזכו המוני תלמידי ונאמני בית דינוב, ההולכים ומתדבקים במשך ימות השנה לאור ספריו הקדושים של רבינו זי”ע ומדובקים בדרכיו ובמנהגיו, לשהות בשבת קודש יומא דהילולא בעיר דינוב, במוסדות החדשים הנבנים על שמו ולזכרו, סמוך ונראה ממש למקום קבורתו.

מוסדות בני יששכר אינו רק בנין הכסת אורחים המשמש את הבאים להשתטח על ציונם של הצדיקים הקדושים לבית דינוב הטמונים בעיר דינוב, אלא המקום נהפך במהרה בחודשים המעטים מאז שנבנה, ולמרות שעדיין לא הושלמה המלאכה, לאבן שואבת לכל יהודי פולין, לשהות במקום, לבוא ולהתחזק במקום קדוש זה, הן בשבתות השנה והן בימות החול.


יהודי פולין המגיעים למקום בחסרון של ממש בידע על היהדות ומשמעות היותם יהודי מזרע אברהם יצחק ויעקב, ומקבלים על עצמם עול תורה ומצוות בכוח אותו צדיק. ורבים נהפכו שם לבעלי תשובה ממש.

ולכן ניכרת התרגשות מיוחדת אצל יהודי פולין, לקראת יומא דהילולא של רבינו, כאשר עשרות משפחות יהודיות הגרים בכל רחבי פולין, נרשמו להשתתף בשבת מיוחדת זו, בסימן האחדות וגיבוש וחיזוק של כל חברי קהילת פולין, והמארגנים הזמינו מיוחד רבנים ומרצים לחזקם בדרך התורה והמצוות.

ובהזדמנות נרגשת זו תתקיים בשבת קודש יום ההילולא שמחת נישואין לזוג גרים, אשר התקרבו להיות חלק מעם בני ישראל והברית מילה של החתן התקיים בערב ראש חודש אלול האחרון ע”י מוסדות בני יששכר בדינוב, ולצורך החתונה וסיום הגרות הובא במיוחד הרב ר’ משה בן הרה”ג ר’ מאיר בראסדורפר שליט”א מו”צ ב”העדה החרדית” ומומחה בעניני גרים.

תכונה רבתי נערכת בקרב המארגים לקראת החתונה, כאשר רוב ההכנות כבר הושלמו לצורך המעמד הנרגש של החופה אשר תתקיים סמוך לשבת ברחבת בית המדרש בדינוב, (מעמד החופה יועבר בשידור חי בכמה מקווי הנייעס לציבור החרדי בא”י ובחו”ל) ולאחר תפילת קבלת שבת וערבית תתקיים סעודת שבת בשילוב שמחת חתן וכלה למאות המשתתפים, ולצורך זה הובא במיוחד מהארץ שוחט ובודק ורב ע”מ להכין את כמויות המאכלים לציבור הרחב בהכשרים המהודרים, כאשר כל האוכל המיובא הינו בהכשר הבד”ץ של העדה החרדית.


המארגנים גם עומלים בשבועות אלו ע”מ לסיים את חדרי הלינה במקום עם החימום, ע”מ שיהא ראוי לאיכלוס כל הציבור ללינה בתנאים נוחים, ורכשו כמאתיים מיטות חדשות ושאר כלי המיטה, כמו”כ הושלם בניית חדר האוכל הגדול והמטבח,

במוצאי שבת תתקיים סעודת מלווה דמלכה מיוחד לכבוד יומא דהילולא של רבינו, בשילוב תזמורת וסיפורי צדיקים, ולאחריו תתקיים מעמד הישועות בראשות הרבנים והציבור הקדוש לעורר רחמים על צרות ישראל בכלל ובפרט על המחלה הנוראה ועל גשמי ברכה בא”י. (המעמד יועבר בשידור חי בשעה 11.00 במוצ”ש.)

ציבור המשתתפים והמארגנים מקווים ומתפללים שהשבת תעבור בהצלחה ונזכה לשאוב מלוא חופניים ברכות וישועות בכוח אותו צדיק, אשר כידוע היו צדיקים שרעדו מפחד הצדיק הקדוש הבני יששכר מגודל קדושתו וכוחו. ובוודאי יהא השבת במחיצת הצדיק, והפועולות לקירוב רחוקים נייחא לנשמתא דצדיק להיטיב עם המשתתפים לברכה והצלחה וכל טוב.

זכותו יגן עלינו.

מי שרוצה לזכות להיות חלק ממצוה רבה זו נא לפנות אלינו בטלפון 0504132188

שמות התורמים ייקראו בציון הקדוש במעמד הישועות מוצש”ק ח”י טבת

או בדוא”ל
[email protected]

או באמצעות פיי-פאל

אוהל מרן הבני יששכר

אוהל מרן הבני יששכר





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.