האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

דירת ר’ אשר מקארלין חוזרת לידי בעלות הקהילה היהודית

‍‍כ תשרי תשעא

routestoroots.com

בית הכנסת בפינסק

דירתו של ר’ אשר מקארלין חוזרת לידי בעלות הקהילה היהודית •  בקרוב יוצב מצבת זכרון לאלפי חסידי קארלין שנרצחו ע”י הנאצים ימ”ש • מעבדת שעטנז פותחת את שעריה לראשונה לאחר נפילת כור הברזל • אחד ממצויני הישיבה עושה את דרכו בימים אלה לניו יורק בו ייבחן בנושא שעטנז בפן ההלכתי והפרקטי


בקרב חסיקי קארלין בפרט ויהודי היער פינסק בכלל שוררת אוירת חג תרתי משמע, זאל לאחר שבימים האחרונים התקבלו האישורים מהשלטונות בבלרוס על השבת השטח בו היה בנוי דירתו של ר’ אשר מקארלין, וזאת לאחר שהיה בבעלות גויים מקומיים עשרות בשנים.

ר’ אשר מקארלין היה בנו של ר’ אהרון הגדול מקארלין זי”ע והיה ממלא מקומו בסךהכל כשנתיים ונפטר לאחר שנספה במגפה בעיר דרוביטש ושם מקום מנוחתו.

ר’ אשר שהתגורר בעיר פינסק מאחורי בית הכנסת הגדול בעיר, לאחר מלחמת העולם השניה המקום הוחרם לטובת השלטון המקומי. אולם לפני כמה שנים לאחר עבודה מעייפת הצליחו העסקנים בראשותהראשישיבה הרב משה פימה להשפיע על הרשויות להשיב את מבנה  בית הכנסת לבעלות יהודית, אולם לא הסתפקו בכך אלאעמלו קשות עד להשבת השטח בו התגורר האדמו”ר ר’ אשר, בשבוע שעבר התקבלו האישורים הסופיים בו מאושרים פרטי הבעלות על המקום הימם הקהילה היהודית בפינסק.

יתרה מזו חוגגים בפינסק על הבשורה בו הם נתבשרו על פתיחת מעבדה לשעטנז על מנת להקל על המקומיים לאחר שהתברר שרוב הבגדים שנמכרים הינם בחזקת ספק “שעטנז” עקב כך החליטו לשדרג במקום מעבדה שכזו, לשם כך ייצא בחור מהמצויינים שבישיבה בכדי שיעמוד מקרובעל הלכות שעטנז כמו כן ייקח קורס בבדיקת שעטנז.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.