האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

שוב חולל בית קברות יהודי בצרפת: לפחות 27 מצבות הושחתו

‍‍י אב תשע

קברים חוללו בבית עלמין יהודי במזרח צרפת
מצבות של יהודים נעקרו ממקומן וכמה מהן נותצו בבית קברות יהודי עתיק ליד שטרסבורג. בנוסף‚ נכתבו כתובות אנטישמיות באזור ורוססו צלבי קרס

י’ אב תש”ע AFP | YNET/ 17:30

(AP מצבות שנעקרו ממקומם (צילום

מצבות שנעקרו ממקומם (צילום AP)

שוב חולל בית קברות יהודי בצרפת: לפחות 27 מצבות בבית קברות יהודי באלזס שבמזרח צרפת הושחתו היום (ד′). אלמונים ניפצו חלק מהמצבות וכתבו כתובות אנטישמיות באזור.
הנזק בבית הקברות, באלזס על יד שטרסבורג, גדול. מצבות נעקרו ממקומן, כמה מהן נותצו. משטרת צרפת טרם עצרה חשודים במעשה.
יש לציין שבחודש ינואר השנה חוללו בבית הקברות היהודי בשטרסבורג 31 מצבות, בדיוק ביום הזכרון הבינלאומי לשואה.
על המצבות בבית העלמין היהודי, שהוקם בשנת 1810, נכתב בין היתר: “יהודים החוצה” ורוססו צלבי קרס. “זה מחזה מזעזע, כנראה תוצאה של האנטישמיות המתגברת באירופה”, אמר אז חבר הכנסת מולה, אחרי שביקר בבית העלמין. הוא סיפר כי הבחין במקום בעשרות מצבות מנותצות. “קשה לראות את זה. זה כואב”.


נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, גינה אז את המעשה בחריפות. “זהו מעשה בלתי נסבל, שהינו ביטוי לגזענות נתעבת. ביום שבו מציינים 65 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו, אני מבקש לשלוח לקהילה היהודית בצרפת מסר של תמיכה ואהדה”, הוא אמר

(AFP באזור נמצאו כתובות אנטישמיות (צילום

באזור נמצאו כתובות אנטישמיות (צילום AFP)

בשיחה עם חברי הקונסיסטואר: אומרים לנו : “המצב בבתי הקברות באירופה אכן מדאיג, וסממני האנטישמיות בעליה מתמדת, כל שנה נפגעים אלפי מצבות, כאשר המניע לרקע הוא ברור, צעד אנטישמי, אנו עושים ככל שביכולתנו למגר את התופעות האלו ומפנים משאבים שלמים, ע”י הצבת שמירה במקומות הנתפשים כנוקודות תורפה.

כמו כן מציינים בפנינו חברי הקונסיסטואר: האיחוד האירופאי שותף למערכה ועליו מוטל המשימה להצר את צעדיהם של גופים כאלה ואחרים אשר מתעסקים בהפצת האנטישמיות.





תגובה אחת אל “שוב חולל בית קברות יהודי בצרפת: לפחות 27 מצבות הושחתו”

  1. ענבר עזרא says:

    היכן אפשר לברר או לקבל צילום של מצבות דודתי ובעלה .
    נפטרו בצרפת 1981 drancy

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.