האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

האדהאז

האדהאז

Hajduhadhaz





8 תגובות אל “האדהאז”

  1. יהודה says:

    קבורים שם הנכד של השלה הק שהיה שם הרב בהדהאז וכן קבורים שם נכדיו וניניו של השלה הקדוש

  2. שמעון says:

    gmail.com@syhorovitzתלמוד בבלי מסכת שבת דף לא עמוד א משל לאדם שאמר לשלוחו: העלה לי כור חיטין לעלייה. הלך והעלה לו. אמר לו: עירבת לי בהן קב חומטון? אמר לו: ל

  3. שמעון says:

    הרב בהאדהאז היה הרב יצחק רוזנברג נכד ר’ הילל מקאלאמייא, אכו גרו בעיר הרבה נכדי השל”ה נכדי ר’ אברהם שמשון הורוויץ מראשוני המתיישבים בעיר שג”כ התייחס להגה”ק ר’ שמשון מאוסטרופליא הי”ד

  4. יהודה says:

    סבתי גיטל וייסברגר( הורביץ) אביה ר משה הורוביץ סביה ר אלעזר הורוביץ אביו ר אברהם שמשון הורוביץ אביו ר פסח הורוביץ דיין בניקלשבורג שהיה דור שישי של השלה הק וכן היה דור רביעי להגהק רבי שמשון מאוסטרופליא ושורשי משפחתינו, משפחת הורוביץ, המיוחסת עד לשל”ה הקדוש, (רבי ישעיהו הלוי הורוביץ זצוק”ל, מעיר הורוביץ שע”י פראג וע”ש עירו נקרא שם המשפחה) טמונים בבית הקברות בעיירה האידו- האדהאז שבהונגריה, באיזור שנקרא המישור ההונגרי הגדול. שם מצויים קבריהם של שלש דורות: אבי מורי, זקני, אביו של זקני הסבא רבה, עם זוגותיהם, אמי מורתי זקינותי זכרונם כולם לברכה.

    אביו של זקני הרב החסיד ר’ אברהם שמשון הלוי הורוביץ זצ”ל, היה מראשוני היהודים שהתיישבו בהאדהאז.
    בית הקברות הוקם וזוגתו של זקני נקברה בו. היה זה הקבר הראשון בבית החיים בהאידו- האדהאז. כעבור ארבע שנים הלך גם זקני הרב החסיד ר’ אברהם שמשון הלוי הורוביץ לבית עולמו ונקבר לצד אשתו, זכר שניהם לברכה לחיי עולמים. בניו הקימו מצבת זכרון על קברם. היתה זו המצבה הראשונה במקום והיא קיימת עד היום הזה.
    ובחזרה להאידו – האדהאז:

    זקני, הרב החסיד ר’ אלעזר זצ”ל היה האדם המכובד ביותר בקהילה. הוא מילא את תפקיד ראש הקהל עד שהתעוור בשנתו ה-82 אז פרש מעסקיו והקדיש את כל עתותיו ללימוד התורה, כשאחד הנכדים יושב אתו תדיר, כדי לעזור לו להתגבר על קשיים בלימוד עקב עורונו. וכדי שלא יפסיד תפילה בציבור התאספו בביתו מדי יום בניו ונכדיו והשלימו לו מנין. עם הזמן הפך ביתו של זקני לבית תפילה קבוע, עד שגם זרים העדיפו להתפלל בו.

    רבנים ואדמו”רים מפורסמים היו באי ביתו והתארחו אצלו, כמו האדמו”ר המפורסם מרן מהרי”ד מבעלזא זצוק”ל ובנו מרן מהר”א מבעלזא זצוק”ל במלחמת העולם הראשונה שעברו לגור זמנית להונגריה ולפני שהסתדר להם האכסניא בעיר ראצפערט התאכסנו כשבוע ימים בביתו של זקני. זכור לי שהאדמו”ר המפורסם רבי שלום אליעזר הלברשטאם זצוק”ל הי”ד מראצפערט בנו של הרבי מצאנז זצוק”ל
    .לזקני הרב החסיד ר’ אלעזר הורוביץ זצ”ל היו חמשה בנים ובת אחת, כולם בעלי משפחות גדולות ואלה שמותיהם:
    דודי הבכור הרה”ח ר’ אברהם שמשון, דודי הרה”ח ר’ ישעיהו, דודי הרה”ח ר’ יעקב, דודי הרה”ח ר’ משולם פייש ואבי מורי הרה”ח ר’ משה, ודודתי מרת פיגה (ובלשונם פאניקה נני) ובעלה הרה”ח ר’ שאול גולדשטיין. הם גרו בהאידו-בעסערמין, היה להם בן בשם בערל (בלו) לימים נותר בחיים בנם לאחר המלחמה. – ההורים שלי גרו בהאידו-האדהאז ברחוב משטר, וסמוך לרחוב משטר בזוית היה ביתו של זקני. ושאר ארבעת דודי היו גרים ברחוב קשוט. בין היהודים היו קוראים לרחוב הזה רחוב הורוביץ.
    רב העיירה, הרה”ג רבי עזריאל יהודה ליבוביץ, חתנו של הרב הישיש של האידו- האדהאז, הגאון רבי יצחק רוזנברג זצ”ל,

  5. הופמן says:

    סבי הרב נתן נטע הופמן היה גר בהאדהאז והוא קבור שם והיה מרבני העיר

  6. הורוביץ משולם פייש says:

    אני גם נצר למשפחת הורוביץ המפוארת הטמונים בהאדהאז ואני מתעתד בעוד חודש להגיע לבית החיים הנ”ל ביחד עם אבי שליט”א אשמח לקבל פרטים על הכתובת המדויקת וכן האם זה פתוח כל הזמן או שיש שומר שצריך לתאם הגעה וכו’ יישר כח.

  7. זהבה כץ(גולדי הורוביץ) says:

    אני ממשפחת הורוביץ נצק לשלה הקדוש.שם אבי ז”ל אברהם הורוביץ
    גרתי בהידוהדהז עד שנת1957.גרנו ברחוב קושוט 5.
    ביקרנו בעיירה לפני שנתיים .יש לי מידע בקשר לבית הקברות .

  8. נתן כהן says:

    שמי נתן כהן [נתן נטע ] אני נקרא על שם סבא של אמא שלי חיה רחל כהן ע”ה
    נתן נטע קבור בבית הקברות האדהאז הייתי במקום לפני כ 4 שנים בית הקברות מטופח מאוד ושמור

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.