האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

ישועות בקיטוב: העלייה לציון באישור רשויות החוק

‍‍כה אדר ב' תשפא

כמדי שנה, גם השנה יעלו המונים לקברו של רבי גרשון מקיטוב זי”ע הטמון בהר הזיתים


משה מושקוביץ | צדיקים.נט | כ״ה אדר תשפ״א


הערב יציינו המונים את שנת ה-260 לפטירת הגה”ק רבי גרשון בהרה”ק רבי אפרים מקיטוב זי”ע, גיסו של הבעש”ט, בפעילות עסקני ארגון ישועות בקיטוב בראשות הרב נחמיה הויזמן המשטרה אישרה את העלייה לקבר.

בעשור האחרון קברו של רבי גרשון זי”ע הפך למגדל אור ושוקק חיים כאשר ההמון מגיע לשאת תפילה ולשפוך את ליבם

העלייה תחל מהערב עד למחר בלילה, הזעות יועמדו לרשות הציבור, כמו״כ סככות הצללה ותאורה הותקנו במשך כל היממה ואבטחה תשהה במקום בכל עת ההילולא.

יש לציין שהרב נחמיה הויזמן מאגודת ישיועות בקיטוב, המקדיש את חייו לטובת המקום, יעמיד הסעות לרשות המתפללים – במתכונת מהדרין, שיצאו כל חצי שעה מרח’ שמואל הנביא 79 בתחנת האבן ליד סדיגורה – היום יום שני (ליל ההילולא) מהשעה 6.30 בערב עד השעה 11.30 בלילה, ומחר יום שלישי (יום ההילולא) מהשעה 11.00 בבוקר עד השעה 6.30 בערב.

בשנה האחרונה נתגלה חיבור בקבלה מרבינו הק’ שעדיין לא נתפרסם, ובו הערות מאת המקובל האלוקי הגה”ק רבי יצחק זרחיה אזולאי זיע”א (אביו של החיד”א), שהוא היה החברותא שלו בקבלה, בעז”ה יצא הספר הק’ ויאיר את עולם הקבלה.

רבי גרשון זי”ע נטמן בחלקה הספרדית בהר הזיתים, כי בימים ההם לא היה ישוב אשכנזי בעיר הקודש, לכך הקבר נמצא בחלקה מול ציון האור החיים הק’ זיע”א.

הסיפור המרתק: הציון הק’ שתמיד היה מקום לשפוך שיח, נעלם ברבות הימים עד שבחסדי שמים גילו את מצבת קבורתו בשלמותו עומד במקומו ע”י הרה”ח ר’ יעקב שלום גפנר זצ”ל שבנה מצבה חדשה במקום, ובשנת תשע”ח שופץ הקבר וסביבתו במימון “קרן שטרן –ירושלים” מיסודו של ר’ משה שטרן הי”ד מאונגוואר ור’ רפאל שטרן ז”ל מלונדון. 





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.