האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

199 שנה לפטירת ר׳ פישאל׳ע מסטריקוב

‍‍יט טבת תשפא

היום מציינים את הילולת הסבא קדישא המקובל האלוקי הרב הקדוש רבי אפרים פישל מסטריקוב זצוק”ל

חיים לייפר | צדיקים.נט | כ׳ טבת תשפ״א

למרות הסגר: יהודים יראים ושלמים עלו לציון המצוינת של עמוד אש החסידות

“עמוד האש של החסידות” זה תוארו הנשגב של הסבא קדישא הרב הקדוש רבי אפרים פישל מסטריקוב זצוק”ל, מגדולי תלמידי המגיד ממעזריטש, רבי אלימלך מליזענסק, רבי עוזיאל מייזליש זי”ע, ועוד.

עם פטירתו בטו”ב בטבת התרפ”ב, נטמן בבית החיים בסטריקוב ומקום אוהלו הפך לתל תלפיות שם שפכו את ליבם רבבות עמן ישראל

על קדושת המקום מסופר שבעת הלווייתו של הרה”ק רבי זאב וואלף בעל ה’זר זהב’ מסטריקוב, בין המלווים היה הרה”ק רבי אברהם בעל ה’אבני נזר’ אשר הגיע במיוחד מעירו סוכטשוב להשתתף בלוויה.

לאחר הלוויה ביקש ה’אבני נזר’ ממקורביו שיביאו לו בגדים אחרים תחת מה שלבש, ולאחר שהחליף את מלבושיו הלך לאהלו של רבינו הרה”ק רבי פישל מסטריקוב, הוא סגר אחריו את הדלת ונותר שם ביחידות זמן מה, לאחר שיצא משם ראו את פניו מאירות ביותר ובוערות כלפידים, הוא השמיע באוזני מקורביו, כי האדמה אדמת הציון שם נגנז רבינו אדמת קודש היא.

כה נודע המקום כמשפיע ישועות, עד שגם גויי המקום עלו לשם בעת צרתם לבקש הצלה, וכינו את האוהל בשם “פישל קאבאליסטא”.

מנהגו היה כי בכל לילה לפני שעלה על יצועו היה נוטל כוסית יי”ש מברך עליה ברכת שהכל ושותה מעט ואז אומר: ‘לחיים רבונו של עולם שאתה הוא מקור וחי החיים יהיה לך א גוטע נאכט’. פעם פירש את מעשיו ואמר, כי כוונתו היא שיהיה לכל החולים במחלות מאת אחב”י רפואה שלימה במהרה, כי עפ”י דרך הטבע בלילות המחלה מתגברת ולחולים נהיה יותר ויותר קשה, והלא על השי”ת נאמר בכל צרתם לו צר, ובאם ליהודים קשה הלא גם לו יתברך צר וקשה, ולכן אני מבקש שתהיה הרווחה ובריאות כאן ומתוך שכאן יהיה לילה טוב ליהודים, גם כלפי שמיא יהיה יותר נחת רוח ותענוג.

זכותו הגדולה תגן על כל עם ישראל להיוושע בדבר ישועה ורחמים ולכל מילי דמיטב.

 





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.