האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

איטליה נענתה לבקשת העם היהודי

‍‍יז תמוז תשף

כזכור לפני שנה עמדה גזירת כלייה הרס וחורבן על בית העלמין היהודי העתיק מנטובה, נעשו אלפי פניות מכל רחבי העולם, בכל מיני מישורים.


חיים לייפר | צדיקים.נט | י״ז תמוז תש״פ
בין הייתר פנה הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו לראש ממשלת איטליה ג’וזפה קונטה, ובה ביקש כי ייעשה כל שבידו למנוע פגיעה והרס בית הקברות בעיר מנטובה שבאיטליה.

אתמול התקבלה התשובה המיוחלת ללשכת הרב הראשי שממשלת איטליה אישרה את בקשת הרב הראשי והקצתה תקציב מיוחד בכדי לשנות את תוכניות הבניה שאיימו על בית העלמין.

מדובר באישור ממשלת איטליה שהתקבל בתאריך מפתיע במלאות 400 שנה לפטירתו של רבי מנחם עזריה הרמ”ע מפאנו זיע”א שקבור בבית הקברות ונלב”ע ביום ד’ באב ה’ש”פ.

בתגובה להחלטה החשובה, הרב הראשי לישראל שלח מכתב תודה לראש ממשלת איטליה ג’וזפה קונטה, וראש עיריית מנטובה מר מתיה פלאצי, בו כתב כי הוא קיבל בשמחה ובהערכה את הידיעה כי ממשלת איטליה שוקדת בימים אלו על ביצוע שינויים יסודיים בתכנית הבניה של בית העלמין במנטובה.

יש לציין שנעשו פעילות חובקת זרועות עולם, כאשר העם היהודי פעל בכל מיני כיוונים, בפעילות מול הרשויות היו גם פעילים יו”ר איגוד רבני איטליה – הרב אלפוסנו ארביב, הרב הראשי של רומא – הרב ריקארדו שמואל דיסייני, וכן נשיאת איחוד הקהילות היהודיות באיטליה – הגב’ נעמי דיסייני, כאשר הכל נעשה בשיתוף פעולה מלא של הארגון “אתרא קדישא”, זאת לוודאות שאין כל פגיעה בבית העלמין ובנפטרים הקדושים הטמונים שם.





מונחי חיפוש נכנסים:

  • https://www zadikim net/?p=22057

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.