האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

תם ונשלם: הושלם שיקום ושיפוץ בית העלמין באויפאלא

‍‍כ אייר תשף


אויפאלא, הונגריה: הושלם השיפוץ בבית החיים העתיק ובאוהל הגה”ק רבי בנימין הכהן רפפורט זי”ע אב”ד אויפאלא

חיים לייפר | צדיקים.נט | כ׳ אייר תש״פ

זרועותיה הארוכות של אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ חרגו כבר מזמן מגבולות אוקראינה, הן הגיעו לעשרות מדינות ברחבי תבל, כאשר לכל מקום אליו מגיע יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי שליט”א, זוכה לפעילות מאסיבית של שיפוץ ושיקום קברי צדיקים ומנוחת קדמונים, גידור ושמירה על בתי עלמין עתיקים שאין להם דורש, ועוד שלל פעולות חשובות להחייאת העצמות היבשות בקרב הקהילות היהודיות המתמעטות והולכות במזרח אירופה ומחוצה לה.

בשבועות האחרונים הסתיימה בשעה טובה מלאכת השיפוצים שעשתה אגודת ‘אהליצדיקים – גדר אבות’ בבית הקברות הישן בעיירה אויפאלא בהונגריה. למעשה, כבר לפני כמה שנים החל הרב ישראל מאיר גבאי לטפל בשימורו של בית העלמין בשיתוף כמה מנכדי הגה”ק רבי בנימין הכהן רפפורט זי”ע רבה של אויפאלא, שהסתלק לבית עולמו בערב חג השבועות תרכ”ג.

אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ שהגיעה להונגריה לפני כעשור, מצאה את בית החיים באויפאלא זנוח ביותר ופרוץ לגמרי, מה שהביא את המקומיים הערלים לעשות במקום ככל העולה על רוחם. תחילה הקים הרב ישראל מאיר גבאי את הגדר סביב כל שטח בית החיים, על מנת להבטיח את שימורו מפני הנכרים לבל יפלשו פנימה וינכסו לעצמם חלקות אדמה יקרות מפז על חשבונם של שוכני עפר הטמונים במתחם בית הקברות.

בהמשך, נכנסה האגודה לטפל בבית החיים עצמו. תחילה בדק הרב ישראל מאיר גבאי היכן ניתן למצוא זכר ליסודות של האוהל שעמד מעל קברו של הגה”ק רבי בנימין הכהן רפפורט זי”ע המרא דאתרא. לאחר מאמצים מרובים של חיפוש ומחקר, התגלו היסודות הישנים של האוהל, עליהם הונחה מצבת זכרון לרבה של העיירה ואף הוקם אוהל לכבודו כבראשונה. משך כל התקופה נעשו שיפוצים נרחבים ברחבי בית העלמין והאוהל שהוקם, וכאמור בשבועות האחרונים זכתה האגודה לברך על המוגמר בסייעתא דשמיא.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.