האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

עשרת הדברות ליוצאים לחו״ל: לנוחיותכם

‍‍ב שבט תשף

טיפ שע״י קבוצת נסיעה טובה מבית zadikim.net בעקבות ריבוי מקרי הגניבות בשדה התעופה ברחבי אירופה


חיים פישר – תחבורה ותעופה | צדיקים.נט | ב׳ שבט תש״פ


אני מעלה קובץ עצות 10 הדיברות, להקטנת הסיכון ואיך מטפלים בגניבה כזו. כמומחה בביטוח נסיעות לחו״ל, עם למעלה ממיליון ימי נסיעה מבוטחים ב 10 השנים האחרונות, וכמי שטס לפחות 6 פעמים בשנה:

1. דברי ערך, בגדים יקרים, דברים שהייתם רוצים ״לגנוב״ בעצמכם, תמיד בטרולי. סלולאריים, שעוני יד דיגיטליים ויקרים, בתיק הצד, להכניס לפני השיקוף ולסגור בריץ׳ רץ׳. זה ממש סובל דיחוי לענות לווטסאפ ולחכות עם ההעלאות לאינסטוש. מחיר גניבת טלפון בפס השיקוף, לא שווה שום אינסטוש.

2. בשמים ונוזלים שלא ניתן להעלות בטרולי, לעטוף כמה ביחד בניילון נצמד (קנו בכל סופר). זה הופך את הגניבה למסורבלת, לי עצמי גנבו בשמים בודדים, מרגיז!!!

3. לנעול, לא. לעטוף בניילון בשדה, כן. תתקמצנו על 10 אירו, יכול לעלות לכם הרבה יותר. העיטוף הופך את הפתיחה לבעייתית ומסורבלת יותר. זה לא ימנע מי שנחוש לגנוב דווקא מכם את תיק הלואי ויטון (ראו סעיף 1), זה כן יעביר אותו למזוודה הבאה, שאינה עטופה.

4. רוב הגניבות מתגלות אצלכם בבית, פתחו, גנבו, סגרו. חיסכו לכם עצבים. להוכיח, זה קשה מאוד.

5. אם גיליתם את הגניבה כבר בנתב״ג, לכו מיד לדלפק האבידות והמציאות להתלונן. יצאתם מהטרמינל? אבוד לכם.

6. אם לא הגיעה מזוודה שלמה, ראו סעיף 5 איך לפעול. נדיר מאוד שמזוודות לא מגיעות בעידן של היום כשהכל מקודד. אני כבר טיפלתי בסיפור של מזוודה שהגיעה שלמה אחרי שבועיים. סבלנות.

7. סדר הפעולות הוא: קודם כל תובעים את חברת התעופה. זה הליך מעצבן, ארוך, לפעמים נדרשים למלא טפסים בשפה זרה. זה בסדר, הם רוצים להתיש אתכם.

8. בלי תשובה מחברת התעופה, אל תטרחו לפנות לחברת הביטוח. הפוליסה מחייבת תביעת ״המוביל״ תחילה. כך זה בכל הביטוחים.

9. לא להאמין, אבל, מומלץ לשמור את הקבלות של כל מה שקניתם, לא רק להחזרי דיוטי פרי, אלא גם להוכחת נזק. בלי הקבלות, חברת הביטוח תקזז לכם ״בלאי״.

10. לא להגזים בתביעה. חברת הביטוח יודעת שלא קניתם את יהלומי הכתר הספרדי. אל תנסו לעבוד עליה. לפני כמה חודשים החזרתי ללקוחות תביעה על אבדן מזוודה בה, לטענתם, היו פריטים שנכנסים בתיק בגודל של מקרר 4 דלתות. לא הגיוני שהיו לכם 15 זוגות מכנסיים וחולצות, כולם של דולצ׳ה וגבאנה, ו 10 זוגות נעלי פראדה. וממילא, יש גבול אחריות לכבודה.

והכי חשוב, בטחו את הנסיעה שלכם באמצעות איש מקצוע שמתמחה בביטוחי נסיעות.

כי סוכן ביטוח הרכב הנפלא שלכם, לא בהכרח מבין בזה.

והמחיר, לפוליסה עם ובלי סוכן, זהה לחלוטין בכל החברות, וגם אם לא, את ההבדל, תרגישו בטיפול בתביעה.

מצורף קישור לביטוח נסיעות בפספורט כארד: https://bit.ly/3aDDNl1

ושלא תצטרכו, ואם כן, אנחנו נכאן בשבילכם…

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.