האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

היערכות שיא לקראת הילולת הרה”ק ה’שארית ישראל’ זי”ע מוולעדניק

‍‍יט טבת תשף

תכונה והיערכות לקראת העלייה ההמונית על ציון הרה”ק ה’שארית ישראל’ זי”ע מוולעדניק


חיים לייפר | צדיקים.נט | י״ט טבת תש״פ


אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ המפעילה את המקום הקדוש כל השנה תקבל את פני האורחים בכיבוד קל ובשתייה קרה וחמה * במקום יש קרוב למאה מיטות עבור האורחים המעוניינים לשהות בצל הצדיק בימי ההילולא * הבטחת הפלאים של הצדיק מוולעדניק שלא ישיב ריקם את פני הנוגעים בדלת אוהל קברו, סוחפת איתה מאות מתפללים הבאים להשתטח על הציון ביום ההילולא  

 

בימים אלו נערכים באגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ לקבל את פני מאות המתפללים שצפויים להגיע לוולעדניק, לקראת שבת קודש כ”א טבת ובימים שלפניה ואחריה, לרגל יומא דהילולא רבה של אחד מגדולי וצדיקי החסידות, המפורסם  בקדושתו הרוממה בכל קצווי תבל, הרה”ק רבי ישראל דוב מוולעדניק זי”ע בעל מחבר הספר הק’ ‘שארית ישראל’.

ידועה הבטחתו של הצדיק מוולעדניק, שכל מי שיפקוד את ציון קדשו תפילותיו לא ישובו ריקם, ומסורת שנמסרה איש מפי איש מוסיפה גם שהתבטא ואמר: “אפילו אם לא יוכלו לגשת אל הציון, אלא רק יגעו בידית הדלת, יזכו להיוושע”. כפי שאכן היה בתקופת השלטון הקומוניסטי, שאטם את האוהל שעל הציון הקדוש וחסם את הגישה לציון עצמו, אך יהודים הצליחו לגעת בידית האוהל ונושעו למעלה מדרך הטבע.

חסידים ואנשי מעשה רבים מארץ ישראל ומרחבי אירופה וארה”ב, עולים מדי שנה להתפלל על הציון הקדוש בוולעדניק, להיוושע בדבר ישועה ורחמים לכלל ולפרט, כאשר השנה מדווחים סוכני הנסיעות על עלייה משמעותית במספר הנרשמים לנסיעות היוצאות להשתטח על הציון הק’ בעיירה וולעדניק שבאוקראינה.

אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ בראשות הרב ישראל מאיר גבאי, אשר לקחה לעצמה את הזכות לשפץ ולשקם את ציונו הקדוש והאוהל שמעליו, נערכת מבעוד מועד לקלוט את מאות הבאים בכיבוד קל ובשתייה קרה וחמה לאורך כל שעות היממה, בפרט בימים אלו בעיצומו של החורף האוקראיני הקשה, חלק גדול מההיערכות הוא הכנת המתחם להגנה מפני הקור הרב השורר במקום, תוך חימום המתחם כולו מבעוד מועד, והכשרת מקום רחב ככל שניתן על מנת שיוכל לקלוט בעת ובעונה אחת את כל המוני ישראל שיבואו השנה.

מרכז הכנסת האורחים של ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ בוולעדניק, הפועל כל ימי השנה בהרחבה, יפעל ביום ההילולא וסביב לו במתכונת מורחבת. מאות הבאים ישתתפו בסעודת הילולא מרכזית בחדר אוכל הסמוך לציון הקדוש. בימי היארצייט יוגשו בהכנסת אורחים ארוחות חמות ומבושלות, מרקים חמים, קוגלים ואוכל בשפע לכל עובר ושב.

יו”ר האגודה הרב ישראל מאיר גבאי: “כבר שנים רבות שיש לנו את הזכות הגדולה לארגן את כל ההכנות הרבות לקראת ההילולא  של הרה”ק ה’שארית ישראל’ זי”ע מוולעדניק, אך חשוב לציין כי פעילותנו נעשית משך כל ימות השנה בהשקעה של מאות אלפי דולרים. אנו מפעילים לאורך כל השנה ובכל שעות היממה הכנסת אורחים הכוללת חדר קפה ותה, חדרי שירותים נפרדים לגברים ולנשים, וכן יש שמירה הדוקה במקום 24 שעות ביממה מטעמה של אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’.

“בשלש השנים האחרונות זכינו בס”ד להפוך את המקום הקדוש בוולעדניק לאימפריה של ממש”, מציין הרב גבאי בהודיה על העבר עם בקשה על העתיד. “תחילה בנינו חדר קפה ותה עם שירותים נפרדים, שנה שעברה בנינו את המקווה החדש והמפואר הסמוך לציון הק’ לרווחת הבאים להתפלל בהאי אתרא קדישא. השנה אנו משלימים ב”ה את כל המלאכה, כולל את בית הכנסת החדש שהקמנו בוולעדניק ואת המטבח המפואר שבנייתו מושלמת בימים אלו לקראת ההילולא בכ”א טבת”.  

הרב גבאי מספר גם על השקעה גדולה שביצעה אגודת ‘אהלי צדיקים – גדר אבות’ בשנה הנוכחית, אחרי שהיתה בעיה זרימת המים בכפר והוא הזמין קידוח זרימת מים פרטי לעומק 100 מטרים עד למבנה הציון ומבואותיו. גם עבור הכהנים הפוקדים את המקום, הכשירה האגודה גשר מיוחד למעבר וכן חדר מיוחד לכהנים בסמוך לציון הקדוש.

גם מקומות הלינה בוולעדניק זכו לעדנה בזכות פעילותו הענפה של הרב ישראל מאיר גבאי שלא נח לרגע משיפוצו וחידושו של המתחם הענק בוולעדניק. “כבר שנה שעברה שכרנו קומה שלמה בבנין בית חולים סמוך, שם הכנסנו קרוב למאה מיטות עבור עשרות המעוניינים לשהות בצילו של הצדיק המפורסם. השנה יהיה לנו גם בנין סמוך שנקנה על ידי ידיד האגודה מארה”ב שנותן לנו להכניס לביתו מיטות נוספות עבור המוני האורחים”. במשרדי האגודה אכן נערכים לעשרות אורחים שישבתו השבת בוולעדניק בעיצומו של יום ההילולא, כ”א טבת.  

הרב ישראל מאיר גבאי מוסיף ומעדכן: “השנה נערוך מיזם מיוחד לקראת יומא דהילולא, במסגרתו תינתן זכות מיוחדת לכל מי שנבו לבו הטוב להשתתף בהוצאות המרובות של החזקת המקום הקדוש כל ימות השנה ובפרט בימי ההילולא, ששמו יוזכר על הציון הקדוש ביום היארצייט על ידי מנין תלמידי חכמים, חסידים ואנשי מעשה, שיקראו את הפתקאות עם הבקשות שיישלחו למשרדי האגודה, שם אחר שם, במתינות ובפרטיות”. המוקדים במשרדי האגודה מתוגברים בימים אלו לפני ההילולא במס’: 02-5829010.

 





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.