האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אתרא קדישא ערערה נגד החלטת ועד בתי העלמין באירופה לגבי בית העלמין בוילנא

‍‍יט אלול תשעט

כפי שפירסמנו בעבר שלטונות העיר וילנה מתכננים כבר תקופה ארוכה לפנות את בית הקברות היהודי בן ה-500 שנה לטובת הקמת מרכז ספורט

בחודש אדר ב’ האחרון, נתבקש מאיר בולקה, יו”ר ארגון JNERATIONS לבדוק את עניין בית העלמין בוילנא.

הוא נסע למקום ובדק מקרוב את הנושא המדובר. בידיו ככל הנראה הוכחות כי יתכן מאוד ונעשה פשע בו נתקבלה הסכמה שבשתיקה להכשיר חלק מבית העלמין לבניה על ידי עסקנים שקיבלו על עצמם לשמור על בית העלמין ולא כך עוד בשנת 2008.

וועד לשימור בתי העלמין באירופה אשר מקום משכנה בלונדון מסיבה לא ברורה, קיבל על עצמו לשמור על קדושת בית העלמין אולם איך זה יתכן שלמרות התחייבותם זו כי לא יבנו בבית עלמין זה, בכל זאת הולכת ומתקבלת ההסכמה לבניית מרכז הקונגרסים על חורבות בית העלמין הקדוש?

שמועות בקרב יהודי וילנא אומרות כי מסמכים על עסקה סמויה בין מי שנתמנה לשמור על קדושת ישראל, לבין השלטונות, גרמו לעצימת עיניים וכך למרות כל ההבטחות, עומד הפרוייקט לצאת לדרך.

הוועד להצלת בית הקברות באנגליה שבראשה עומד הרב הישיש ר׳ אליקים שלזינגר שליט״א, הצליח להשיג פתרון לבית הקברות אך ‘אתרא קדישא’ הידועה כיריבה זה שנים פסל את הרעיון ומאז נוצר אנדרלמוסיה.מי שהרים את הכפפה ופעל במומחיות, הגה את המהלכים אל מול הממשל הווילנאי, הינו ר׳ מאיר בולקה מומחה עולמי בתחום בתי העלמין, תקופה ארוכה לא עצם עיניים, עד שהגיע אל פיסות נייר שייפתח את הדרך עד להצלת בית העלמין,

חשוב לציין כי בית עלמין זה היה מקום מנוחתו של הגאון מוילנה, יחד עם הוריו ושאר בני משפחתו. לאורך השנים, צדיקים וגאונים ביקשו להקבר בסמוך למקום מנוחתו של הגאון אלא השלטון הקומוניסטי עשה במקום כרצונו ובמקום לשמור על קדושת המקום, הם החליטו לחלל את קדושת מתי ישראל. באישון ליל אפשרו לבני הקהילה היהודית להוציא מספר מועט של קברים שכללו את קבורתו של ההגר”א והוריו ואפשרו לקברם בבית עלמין חדש שנפתח באותם השנים מחוץ לעיר

ברשותו של מאיר בולקה מסמכים המעלים את החשש כי ניתנו דמי שתיקה בגין חילול בית העלמין. מסמכים אלו עלולים לגרום לטלטלה רבה בעולם הרבנות ברחבי העולם שכן אם אכן כך הדבר, יתכן מאוד ונעשו מהלכים פסולים אשר גורמים יהודיים נתנו יד לחילול קודשי ישראל.

בשיחה אמר מאיר בולקה כי במידה ויתבקש, הוא יציג בפני בית הדין את הממצאים שבידיו כדי לעצור את חילול כבוד קדושי ישראל

למעשה כתוצאה מהמהלכים, הביא את הארגונים הנ״ל הפועלים להגנת קברי קדמונים, להתדיין בבית הדין בירושלים, כבר בימים הקרובים עובדים מומחים על התיק בו יוכרעו המהלכים בפני הבד״ץ העדה החרדית.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.