האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

היסטוריה: רבני ברסלב בביקור היסטורי בהקלויז העתיק באומן

‍‍כד אב תשעט

נציגים בכירים מישראל ומאוקראינה הגיעה אמש לביקור היסטורי במתחם הקלויז העתיק באומן. מהצד הישראלי השר זאב אלקין, ומהצד האוקראיני, אנדריי ירמק, יועצו האישי של נשיא אוקראינה ולדמיר זלנסקי.


חיים לייפר | צדיקים.נט | כ״ה אב תשע״ט


אל ביקור אף הצטרפו סמכויית רבניות הגאון הרב שלום ארוש שליט”א, הרב יעקב ג’אן רב הקהילה היהודית באומן, וכן יו”ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב הרב נחמן בנשעיה, שמשקיע מאמצים מרובים בכל השנים האחרונות לשיתוף פעולה מצד גורמים ישראלים ואוקראינים למען אומן, ובה עתה המאמצים נשאו פרי.

במהלך הביקור נרשמה תקרית לא נעיצה כאשר המשלחת הגיע למתחם הקלויז העתיק באומן, כאשר השומר המקומי התבקש לפתוח את הקלויז‘, אולם ניסה להתחמק ואמר כי אין בידו מפתחות, אולם יועצו של הנשיא לא הרפה, ואמר כי ימתין במקום עד שהמפתחות יגיעו. לאחר כחצי שעת המתנה, הקלויז נפתח, וחברי המשלחת נכנסו פנימה והביטו בהתרגשות בבית הכנסת הספוג בתפילותיהם של חסידי ברסלב בימי קדם, ואשר עד כה כל המאמצים להשיב את המקום לידיים ליהודיות לא עלו יפה.

הרב נחמן בנשעיה יור המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, שמשקיע מזה שנים רבות למען גאולת הקלויז באומן, הסביר למשלחת כי העיר אומן הפכה למקום אליו מגיעים רבבות יהודים מדי שנה ובמיוחד בראש השנה להתפלל על ציון קדשו של הרהק מוהרן מברסלב זיע.

מאז הסתלקותו מסרו את נפשם יהודים להגיע ולהתפלל בקיבוץ הגדול שנערך במקום, גם בשנים שהיה מעבר למסך הברזל.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.