האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: שוקם ושופץ קברו של הגה”ק בעל ‘משאת בנימין’ זצוק”ל בפידהייצה

‍‍יד אב תשעט

אוקראינה: שוקם ושופץ קברו של הגה”ק בעל ‘משאת בנימין’ זצוק”ל בפידהייצה


חיים לייפר | צדיקים.נט | י״ג אב תשע״ט


בעיר פידהייצה השוכנת במחוז טרנופול במערב אוקראינה, שימש ברבנות בין השנים ש”מ – ש”פ, מי שהוכר כאחד מגדולי דורו, הגה”ק רבי בנימין אהרן סלניק זצוק”ל, מחבר הספר ‘משאת בנימין’ ותלמידם של הרמ”א והמהרש”ל, שלאחר פטירתו נטמן בבית העלמין בעירו פידהייצה ומקום קבורתו לא היה ידוע משך מאות שנים.

לפני מספר שנים יצר החוקר הוותיק הרב מאיר וונדר הי”ו, מחבר ספר אנציקלופדיה לחכמי גליציה, קשר עם יו”ר אגודת אהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי וסיפר לו כי בעיירה פידהייצה ידוע מיקומו המדויק של קברו של רבי בנימין אהרן סלניק מפידהייצה מחבר ספר ‘משאת בנימין’ ורבה של העיר, וכי הקבר ממוקם על גבעה כשהיסודות של הקבר קיימים ועל ידו עומד אבן שעליו נכתב על ידי אנשי החברא-קדישא של פידהייצה, שהם שיפצו את הקבר מחדש בשנת תרצ”א, לפני קרוב למאה שנים.

הרב וונדר הוסיף וביקש שהאגודה תיקח על עצמה את הקמת המצבה מחדש ואת גידור ושיקום בית העלמין בכלל, כיאה וכיאות לעיר ואם בישראל ולגאון עולם כמותו. ואכן, האגודה שנטלה על עצמה כבר עשרות שנים את הזכות הגדולה של הנצחת זכרם של גדולי ומאורי הדורות שזכרם כמעט ואבד מן העולם, נענתה לקריאה הדחופה של הרב וונדר.

במהלך חודשי הקיץ תשע”א החלה אגודת אהלי צדיקים בשיקום הציון ובנייתו, כשהדבר נעשה ללא אמצעים של ממש ובמטרה להציל ולשמר את קברו של רב העיר פידהייצה, שהיתה מהחשובות שבעיירות בתקופתו לפני ארבע מאות שנים. לאחר מכן המשיכה האגודה להשלים את בניית הגדר סביב בית העלמין, דבר היה כרוך בעלויות גבוהות ורבות, למרות שלא נמצא מי שייקח על עצמו את מימון הפרויקט הגרנדיוזי.

במסגרת שיפוצו של הקבר המיוחס, העמיד הרב ישראל מאיר גבאי מצבה שלמה מחודשת על השורה התחתונה שנותרה לפליטה ממצבתו של הגה”ק בעל ‘משאת בנימין’ זצוק”ל, היות וכל החלק העליון של המצבה נעלם ולא היה.

בשבוע האחרון שוב ביקר הרב גבאי בפידהייצה כדי לעקוב מקרוב אחר שימורו של המקום המקודש שהתגלה על ידו לפני עשור כאמור, ובעקבות דהיית הכיתוב על המצבה, שיפץ הרב גבאי את המצבה בשנית וחיזק את הכיתובים שעל המצבה בנוסף להעמדת אוהל מכובד מעל המצבה לשם ולתפארת, בנוסף להשלמת הגדר של בית החיים בפידהייצה שהיה פרוץ במחציתו, ואגודת אהלי צדיקים גידרה את החלק הפרוץ בתקופה האחרונה.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.