האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

אוקראינה: שופץ ושוקם קבר הרה”ק ר׳ יקותיאל שמעלקא מסאסוב ביגלניצה

‍‍טו תמוז תשעט

אוקראינה: שופץ ושוקם קברו של הרה”ק רבי יקותיאל שמעלקא מסאסוב זי”ע בעיירה יגלניצה, אבי שלשלת צדיקי בית מונקאטש שקברו ואוהלו עמדו מוזנחים שנים רבות


חיים לייפר | קברי צדיקים | ט״ו תמוז תשע״ט


בבית החיים ביגלניצה שופץ בתקופה האחרונה אוהל קבורתו של הרה”ק רבי יקותיאל שמעלקא מסאסוב זי”ע, בנו יחידו וחביבו של הרה”ק רבי משה לייב מסאסוב זי”ע. רבי יקותיאל שמעלקא היה ממשיך דרכו של אביו הק’ בהנהגת העדה בסאסוב, שמו נקרא בישראל על שם הגה”ק הרבי ר’ שמעלקא מניקלשבורג זי”ע שהיה רבו המובהק של הרה”ק רבי משה לייב מסאסוב זי”ע.

למרבה הצער לא זכה לשהות ימים רבים בצל אביו הק’, כי התייתם ממנו בילדותו וגדל בביתו של הרה”ק רבי אברהם חיים מזלאטשוב זי”ע בעל ‘אורח לחיים’, ולאחר פטירתו בבית אחותו הבכורה מרת פסיה לאה ע”ה, הרבנית של הרה”ק רבי דוד מזאבלטוב זי”ע בן הרה”ק ה’אהבת שלום’ זי”ע מקאסוב. רבי יקותיאל שמעלקא מסאסוב היה תלמידם של הרה”ק ה’אוהב ישראל’ זי”ע מאפטא, הרה”ק רבי משה צבי מסאווראן זי”ע ושל הרה”ק רבי ישראל מרוז’ין זי”ע. משנת תר”ט החל לכהן כאדמו”ר בסאסוב ונפטר ביגלניצה בשנת תרכ”ב.

המבנה נמצא על שיפועו של הר בפאתי העיירה, מה שהביא נזקים רבים למבנה האוהל והציון שהוקמו לפני שנים רבות ע”י צאצאי המשפחה, לאחר שהורד מסך הברזל על אוקראינה, אך מאז ועד לאחרונה עמד האוהל בביזיון עד שהגיעה אגודת ‘אהלי צדיקים’ בראשות הרב ישראל מאיר גבאי, שצבע את האוהל מחדש מבית ומחוץ, שיפץ את המדרגות המובילות מהכביש לאוהל שנמצא בגובה, תיקן את הגג וחידש את המצבה שנמצאת יחידה בפנים האוהל, לחן לכבוד ולתפארה, כראוי וכיאה למקום קדוש זה.

האוהל והציון של הרה”ק רבי יקותיאל שמעלקא מסאסוב זי”ע מהווים מוקד עלייה לתפילת רבים, בעיקר אצל גזע היחס של צדיקי בית מונקאטש, שצדיק וקדוש זה היה ראש משפחתם. חתנו הרה”ק רבי שלמה שפירא זי”ע ה’שם שלמה’ היה האדמו”ר הראשון של חסידות מונקאטש, כאשר בנו של רבי שלמה, הרה”ק רבי משה לייב שפירא זי”ע ונכדו הרה”ק רבי נחמיה שפירא זי”ע, כיהנו כרבנים בעיירה סאסוב למשך תקופות מסוימות, במקביל להרה”ק רבי שלמה מסאסוב זי”ע שהתגורר גם הוא בעיירה. בנו השני של רבי שלמה שפירא היה הרה”ק רבי צבי הירש שפירא זי”ע ה’דרכי תשובה’, אביו של הרה”ק ה’מנחת אלעזר’ זי”ע ממונקאטש.

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.