האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

החבורה שפעלה באזור פושקינה נתפסה

‍‍ד תמוז תשעט

ערנותם של הישראלים ושיתוף פעולה מצד עסקני אומן הביא ללכידתם של גנבים סדרתיים שבזזו בשיטתיות רכוש של ישראלים/יות המבקרים בקברו של רבי נחמן מברסלב זיע”א באומן


מתוך אומן שלום | קברי צדיקים | ה׳ תמוז תשע״ט


ערנות התיירים הישראלים ושיתוף פעולה עם עסקני אומן הביא ללכידת הגנבים שפעלו תקופה ארוכה באיזור פושקינה וגן סופיה, ובזזו רכוש של ישראלים/יות המבקרים בקברו של רבי נחמן מברסלב זיע”א באומן.

מדובר במקומיים המסתובבים בפושקינה תקופה ארוכה ומוכרים לקהילה באומן, למשטרה לא הייתה כל הוכחה לכך שהחשודים הם גנבים, ובשל כך, לא ניתן היה להרחיקם מהאזור, למרבה המזל העירנו משתלמת, תיירים ישראלים שביקרו השבוע בגן סופיה הוא שהביאה ללכידתם הגנבים.

אחת המבקרות באומן מספרת את הסיפור שהביא ללכידת הכנופיה: “שמי נטלי כהן, תושבת בני ברק.

ליוויתי משפחה גדולה לאומן ביום רביעי האחרון 3.7 הגענו למסע לציון רבי נחמן מברסלב ליומיים, התכנית הייתה לסיים בגן סופיה בשעה 12:00 בבוקר ומשם לצאת לשדה תוך כמה עצירות בדרך לחוויות שונות שתוכננו מראש”.

הגיענו לגן סופיה הצטלמנו קבוצתית מול האגם והמזרקה הידועים. בשלב מסוים התיישבתי על המדרגות מול האגם והנחתי להם ליהנות מהמקום והאווירה. פתאום הגיע למקום בחור גוי אוקראיני והציע לנו באנגלית עילגת שיצלם את כולנו יחד, קצת חשדתי שיגנוב את המכשיר המצלם, אבל הוא התעקש, אז הסכמתי. הוא צילם וצילם, הצחיק ושעשע את הסובבים. לאחר כעשר דקות אמר להתראות, והלך – זה הרגע בו מישהי גילתה שנגנב לה התיק ובו הדרכון, מסמכים, כסף ועוד…”

“על מנת להיות בטוחים איפה התיק היה מונח, דפדפנו בתמונות ואז ראינו מאחורינו כשהצטלמנו במדרגות, אדם עומד מאחורי העמוד הבנו שהוא הגנב ובעצם זה שצילם הסיח את דעתנו.

“החלטתי מיד לצלצל לרפאל טובול מנכ”ל ‘אומן אקספרס’ היחיד שיכול לעזור במצב כזה, רפאל ביקש שאנסה למצוא את הבחור שצילם, מצאתי אותו ורפאל טובול דיבר אתו כמה מילים בטלפון. כשלקחתי חזרה את הטלפון רפאל טובול אמר לי שנראה לו שאכן הם משתפים פעולה והוא רק אמר לגוי שיעזור לנו בבקשה כדי להרוויח זמן.

רפאל הפעיל כמה מקשריו ושלח אנשים שמכיר לעזור לנו לתפוס את הגנבים.

לקח זמן, והבנתי שמאחר והטיסה שלנו הייתה לאותו ערב והשעה הייתה כבר 15:00 במידה ולא ימצא הדרכון הבחורה הזו נשארת באומן. צלצלתי לאדם בשם חיים חזין (נתיבים טורס קישרו בינינו) והוא העלה על הקו אישה מדהימה בשם אתי משגרירות ישראל בקייב. מסתבר שאתי היא היד המסייעת לחסידי ברסלב במצבים שכאלו. היא פעלה בכדי לזרז עניינים כמה שניתן, כולל לקבל את הבחורה יום למחרת בבוקר בשגרירות למרות יום החופש שהיה בשל חג אוקראיני”.

“חלק מהתהליך בשגרירות כולל תלונה במשטרה. הזמנו משטרה והגיעו 2 שוטרים ומילאו טופס תלונה. הם טענו בתום הגשת התלונה שלא ניתן לתת לנו העתק תלונה ורק ביום שני נגיע לקחתו, אבל גם כאן התערב מר טובול ואכן העתק התלונה הגיע תוך מספר דקות”.

“השעה כבר הייתה מאוחרת ואחרי שאחותה התנדבה להישאר עם אותה אחת שנגנבו חפציה, נאסף כסף עבורה על ידי בני משפחתה, וכן סודרו מקום לינה והסעדה נאותים. יצאנו אל שדה התעופה באודסה. המשפחה הייתה עייפה, רעבה ומדוכדכת אך יאמר לזכותם שניסו לשמור על מורל גבוה”.

“שוחחתי עם רפאל טובל בדרך כמה פעמים וסיפרתי לו שאני עם אנשים רעבים ועייפים ולמען האמת גם אני כבר מותשת מכזו התרחשות. בהגיענו לשדה רפאל טובול שלח לנו משלוח אוכל חם לשדה התעופה תוך שהוא מצלצל לעדכן אותי שכנראה הגנבים נתפסו”.

“בסופו של דבר הם אכן נתפסו, נעצרו ונמצא שמדובר בכנופיה שפועלת בגן סופיה כבר זמן מה. הדרכון האבוד אותר (למרות שכבר היה מבוטל עדיין טוב למנוע זיופים)”.

“תודה רבה וברכות מעטירות לרב רפאל טובול בעל חברת ‘אומן אקספרס’ שטרח בצורה מעוררת התפעלות לאורך כל הדרך, בטלפונים, בהוצאות מכיסו, בזמן ובקשרים. כמו כן במחשבות שלכאורה היו זניחות כמו אוכל לשדה, התעניינות בשלומנו וכן עדכון שוטף מה נעשה. הוא גם נשאר איש הקשר מול המשטרה להמשך הטיפול בנושא עד תום”.

“כמו כן תודה למר חיים חזין שפעל בתושיה ובמהירות, בהנחיה, בקישור מהיר לשגרירות ובהסבר וליווי צמוד. לבסוף תודה לאתי משגרירות ישראל באוקראינה, היד המסייעת של חסידי ברסלב בשגרירות. ברכת השם עליהם. ילמדו מכך אחרים ויזהרו מאוד במקומות האלו. תודה רבה”

category_sticky_post: 0





תגובה אחת אל “החבורה שפעלה באזור פושקינה נתפסה”

  1. יהושע זילברברג says:

    הענין לא מובן. אמנם מביאים מצלמה לגן סופיה כדי להצטלם. אבל מי הוא זה אשר מביא לגן סופיה תיק ובו דרכון ומסמכים וכסף לתוך הגן? הרי זו פירצה קוראה לגנב. כיצד הגנב שמאחורי העמוד הגיע לתיק? האם התיק לא נשאר בתוך האוטובוס? ואם האשה הביאה את התיק היקר אל הגן עצמו, היא פשוט אשמה בעצמה.

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.