האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

דינוב לובשת חג

‍‍יב אדר ב' תשע

דינוב לובשת חג

לראשונה מאז השואה האיומה לפני 65 שנים, יתאספו ב21962_1186945407484_1643780431_461672_4788095_n[1]עיירה דינוב בפולין קבוצה גדולה של יותר ממאתיים וחמישים איש, חסידים ואנשים מעשה. מארץ ישראל ומחוץ לארץ. לשבות את השבת בעיר הזאת.

השבת ההיסטורית שנקרא בפי המשתתפים שבת של התעלות בדינוב, יש לזה משמעויות רבות, ולפי ההכנות מבטיחים המארגנים שהשבת תיכנס בזכרון המשתתפים רבות בשנים,

השבת נבחרה דווקא בתאריך הזה בגלל כמה סיבות. בי”ט אדר שחל ביום שישי יחול יומא דהילולא של הצדיק רבי דוד מדינוב המכונה בעל ה”צמח דוד” ע”ש ספרו, הוא היה הממשיך והיושב על כסא אביו אחרי פטירתו בעיר דינוב למרות שהיה הצעיר מבין האחים, נבחר להמשיך את שלשלת דינוב, כי החסידים ראו בו גדולות עוד משחר נעוריו, והיה מקושר עם גדולי וצדיקי עולם כמו הרבי מצאנז זי”ע ועוד.

מופתים רבים נספרו על הצדיק מדינוב, עוד בחיי חיותו ולאחר מותו לאלו שבאו להשטתח על קברו שנמצא בדינוב באוהל יחד עם אביו הגדול אבי אבות בעל ספרי חסידות בעל ה”בני יששכר” זי”ע.

ביום ההילולא שחל בי”ט אדר יזכו המשתתפים לחנוך לראשונה את בית המדרש החדש שנבנה בעיר דינוב סמוך ונראה לאוהל מנוחת הצדיקים. ביחד עם מקוה טהרה וכו’. בתוך בנין גדול ורחב ידים שכעת נמצא בתהליך הבניה ובתוכו יהיה גם חדרי לינה מטבח חדר אוכל ארכיון ספריה ומוזיאון.

ביום ההילולא מעבר למעל מאתיים יהודים שישבתו את השבת בדינוב יגיעו גם יהודים רבים מתוך האלפים שעולים לפולין לכבוד הילולת בעל הנועם אלימלך שחל ביום ראשון כ”א אדר.

את השבת יעשו החסידים העולים לכבוד ההילולא בתוך בנין בית ספר גדול, שנמצא סמוך לבנין הנ”ל, ונשכר עבור השבת. והמארגנים קנו מעל מאתיים מיטות נוחות ועומלים כבר חדשים רבים להצלחת השבת. עם כל הלוגיסטיקה שכידוע במקום זר בפעם ראשונה לא קל, אבל המארגנים עמדו במשימתם, וב”ה שהצליחו לעבור את כל המכשולות. וארגנו שבת מיוחדת כדי שציבור המשתתפים יצאו מרוצים ומסופקים ומלאים בכל טוב ברוחניות ובגשמיות.

גם בקרב אנשי המקום תושבי העיר דינוב ופרנסי העיר ניכרת התרגשות רבה לקראת בואם ההיסטורית של מאות חסידים, הן ליום ההילולא והן ליום השבת. הם תלו שלטים המקבלים בברכה את בואם של החסידים שבאו להתפלל אצל הצדיקים שגם בקרב תושבי העיר ידועים כמייסדי העיר וכאלו שמגינים על העיר ותושביה. ונוהגים גם הם להתפלל אצל הצדיקים..

במוצאי שבת יתקיים במקום סעודה גדולה בליווי תזמורת לכבוד הילולת בעל הנועם אלימלך מליזענסק זיע”א, ולאחר מכן הציבור יסע במאורגן לליזענסק להתפלל על הציון לברכה והצלחה ולכל הישועות.

בקרב ציבור המשתתפים והמארגנים שוררת התרגשות רבתית לקראת שבת ההיסטורית. ומקוים ומתפללים שהשבת יעבור בהצלחה ויתקבלו התפילות בזכות הצדיקים, ונזכה לגאולה הקרובה בב”א






השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.