האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

גיוס המונים: הוועד להצלת בתי עלמין באירופה מגייסת 250.000

‍‍כג אדר א' תשעט

אלו הדברים, “יתגדל ויתקדש שמי’ רבא”, המה המעלים את נשמת הנפטרים למנוחתם בגן עדן. אבל לצערינו נמצאים עיכובים לעליית נשמת הנפטרים בעולם האמת, ואחד מהם הוא כאשר אין להם מנוחה וכאשר לא ינוחו בשלום על משכבם, כידוע מהספרים הקדושים.


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | כ״ג אדר א׳ תשע״ט


לאחר שנפלה מחיצת הברזל של הקומיניסטים בברית המועצות, התגלה תמונה נוראה עד למאוד במאות בתי עלמין באיירופה, שנמצאו במצב איום ונורא, קברים, מציבות ועצמות היו מונחות עלי עפר שפלים ונבזים, כידוע שהרשעים הנאציס ימ”ש עשו כל מה שבידם לבזות הבתי עלמין ולמחות שם ישראל מה אלו בחיים אף אלו בעולם שכולו טוב.

בראש המחנה עמד הגאון הגדול רבי אליקים שלעזינגער שליט”א ר”י הרמה, אשר השליך עצמו מנגד למען טובת הבתי חיים באיירופה, ואף שהיה טרוד בהרבצת התורה וכו’ עם כל זה יסד מכון נחוץ וקדוש, ויקרא שמו “וועד להצלת בתי עלמין באייראפע”.

במשך השנים נתרבו מספר הבתי חיים אשר באו תחת ביקור ופיקוח הוועד, במחשבה תחלה לא היה נראה שיצטרכו להתעסק עם יותר ממנין בתי חיים, אבל למעשה בכל יום ויום העסקנים עסוקים להציל עוד ועוד בתי חיים הנמצאים בשפל המצב לאורך כל איירופה, עד שהוצרך לקבוע משרדים רבים בכל רחבי איירופה, ולקשר קשרים אדוקים עם אנשי הממשלה, כדי להציל קברי ישראל מיד עושקים.

כעת צריכים העסקנים באופן נחוץ לעוד 250,000 פונט, ולכן עשו המגבית “יתגדל ויתקדש” שיהיה למשך הימים של יום ד’ וה’, כדי שיוכלו לשלם ההוצאות המרובות והכרוכות של הוועד, וביניהם מאות נסיעות של עסקנים, משרדים, עורכי דין מיוחדים, דמי לא יחרץ וכו’, למען שוכני עפר

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.