האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הצדיק שהזמין את הקבוצה לשהות בשבת במחיצתו הקופאת והמושלגת

‍‍כז שבט תשעט

נערכה לראשונה בבית ההכנסת אורחים שע”י שטפנשט ביאס בראשות הגה”צ רבי מנחם מנדל טוביאס שליט”א אב”ד דרכי שמואל ב”ב

 

לשבת מרוממת ומיוחדת במינה זכו אורחי ההכנסת אורחים בעיר יאס, שבאו לשפוך שיח וצקון לחש בציון קברו של הרה”ק הצדיק משטפנשט ביאס שברומניה, מלכתחילה התכנית הייתה לשהות במקום שהות קצרה של פחות מ24 שעות, תפילה וסעודה בהיכלו של הצדיק, קומזיץ של יום חמישי לתוך הלילה, כפי שכבר נודע ומפורסם לכל, קיימות טיסות ישירות מת”א ליאס, כך שהשיירות מישראל ליאס הפכו למצויות וזולות ביותר, ואכן בשבוע האמור פרשת בוא העעל”ט ביקרו בציון קברו של פועל הישועות הצדיק הנשגב משטפנשט קבוצות ויחידים למעלה ממאה איש ואשה!

כזכור קבוצות המבקרים גילו ברגע האמת את הריסת השער ההיסטורי של פתח בית העלמין וחוללו סערה עולמית שהגיעה עד לחלונות הגבוהים ביותר, ותוצאותיה המבורכות עוד יפורסמו בשער בת רבים דברים שכעת הצנעה יפה להם.

בבית ההכנסת אורחים שזה עתה קם, התארגנו מבעוד מועד, ואכן מזג האויר הקר במיוחד, שלג ומינוס 10 מעלות בקירוב, הכריחו את הבאים לשהות בצל קורת ההכנסת אורחים, ולהנות מקורת גג חמה וביתית, עם אוכל ושתיה כיד המלך, שמציע המקום החדש ההולך ומוקם בלב רומניה הישנה, מקום משכנם של רבותינו גדולי התורה ומאורי החסידות נבג”מ.

אולם סערת השלגים שהתחוללה בבוקרו של יום שישי, שעה קלה בטרם אמור היה מטוסינו להמריא ארצה ברינה, שינו את כל התוכניות. הפסוק רבות מחשבות בלב איש, קיבל משמעות ותפנית חדה בעלילת המבקרים ביאס, עם קבלת ההודעה הסופית שהטיסות מבוטלות, והשעון מראה על השעה 12, נותרו רק 4,5 שעות עד ששבת המלכה תפרוס כנפיה על יאס המושלגת, ובבית ההכנסת אורחים היערכות דחופה ובהולה, הרצים יצאו דחופים, זה לשוק המקומי וזה ל’קאופלנד’ – ה’יש חסד’ של יאס, במטבחי ההכנסת אורחים עומלים המתנדבים לאפות ולבשל, והמלאכה הייתה דים, חלות, צ’ולנט מרק ובשר, סלטים ברבורים שליו ודגים וכל מטעמים, ואפילו חומוס – ‘ארבעס’, בירות ופיצוחים לשולם זוכר שנערך לנכדו של הרב משה לייב סלמון מכאן יאס המרוחקת, הכל ממש יש מאין, ומי שלא מאמין, שישאל את משתתפי השבת הלא מתוכננת, וישמע מהם רשמים וחוויות.

בא שבת בא מנוחה, השטריימלים והקפטנים בבית בארץ הקודש, אבל אוירת הקדושה השבתית אופפת בכל, מבחוץ השלג מכה בכל עוז, נערם לגובה מטר ויותר, שבת לבנה פורסת כנפיה, ובלב פנימה מתגנבת המחשבה, מתי לאחרונה שבתו ביאס כשני מנינים של יראים ושלימים, ועוד בסמוך לציון הקדש הצדיק משטפנשט, המושג ‘הצדיק הזמין אותנו’ הרווח בין משתטחי הקברים בכל מזרח אירופה, מקבל כאן תוקף ומשנה אמיתות, הצדיק הזמין אותנו, אין ספק. ואנחנו נענינו להזמנה בשמחה.

הניסים שאירעו עמנו לאורך השבת הלא מתוכננת הזו, יכולים להכיל מוסף שלם של ‘באר בשדה’ אך לא נלאה אתכם בהכל, אפילו בקבוק יין ישן נושן, שעתה הפך לאוצר מיוחד נמצא בבית ההכנסת אורחים, ממש כפח השמן החתום בחותמו של כהן גדול, זמירות שבת ודברי תורה מכל הנאספים, והגה”צ רבי מנחם מנדל טוביאס שליט”א אב”ד דרכי שמואל שהשתתף אף הוא בשבת זו, עורך את שולחנו הטהור וכולם מסיבים באימה ויראה, תפילות במנין, זמירות לק’ל חי, ושירת ק’ה אכסוף בתוככי האהל הצדיק בחצות ליל שבת קודש מחממים את הלב, הקפור הרומני נמס אף הוא, במשך שעה ארוכה מספר לנו מייסד ההכנסת אורחים הרב אברהם יעקב סלמון שליט”א על השתלשלות הקמת המקום המיועד למתארחים ולנתקעים כאחד, ועל תכניות העתיד שבעז”ה יתגשמו מהר מן המתוכנן בסייעתא דשמיא, ובזכותו של האי צדיק, שלכבודו מוקם הבית הזה.

במוצאי שבת נפרטים המיתרים, והגיטריסט ואיש הקומזיצים ר’ זלמן שטוב מירושלים מרעיד ומרקיד את הלב והנשמה, הגיטרה מלכדת את כולנו לשעת שירי נשמה. באמת אמרו מי שלא ראה שבת כזו שמחה ועשירה בבית ההכנסת אורחים דשטפנשט ביאס, לא ראה התארגנות כה מהירה ושפע כה גדול ועצום מימיו.

משתתפי המסע הודו למארגני המסע המרומם לצוות משרדי שטפנשט בראשות הרב משה חריטן ולמנכ”ל ביג פלייט הרב לוי יצחק סגל

וימלא משאלותנו במידה טובה ישועה ורחמים, אמן.                 





מונחי חיפוש נכנסים:

  • שטפנשט

תגובה אחת אל “הצדיק שהזמין את הקבוצה לשהות בשבת במחיצתו הקופאת והמושלגת”

  1. יומא דהילולא רבה של הרה”ק רבינו חיים יוסף גוטליב זצוק”ל רבה של סטרופקוב זה בד’ אדר ב’
    נא לעדכן תודה

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.