האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פולין: הוסרו הכתובות האנטישמיות בבית העלמין בצ׳נסטוחובה

‍‍יח טבת תשעט

לפני כשבוע רוססו כתובות נאצה על שער בית העלמין, הארגון העולמי של יהודי צ׳נסטוחובה הפעיל רשת לוביסטים על מנת שראשות העיר תעשה יותר למען שימור בית העלמין בעיר.


משה מושקוביץ | | קברי צדיקים | י״ט טבת תשע״ט


שיר בית העלמין בצ׳נסטוחובה

לאחר מאמצים מרובים כתובות הנאצה שנכתבו על שער בית העלמין ZYDZI DO PIASKU – יהודים לאדמה” או “CYKLON B – ציקלון B הגיעו עובדי התברואה של עיריית צנסטוחובה למחוק ולנקות את כתובות הנאצה

מעניין לציין שבבית העלמין טמון האדמו”ר מפילץ הרה”ק רבי פנחס מנחם יוסטמן זיע”א בעל ‘שפתי צדיק’.

אלון גולדמן, סגן נשיא ארגון העולמי של יהודי צ’נסטוחוב וצאצאיהם, יו”ר ארגון יוצאי צ’נסטוחוב בישראל, הפועל גדולות ונצורות למען בית העלמין.

במכתב ששלח גולדמן לראש העיר דרש כי הסרת הכתובות הללו תבוצע באופן מיידי וכי העיריה תדאג לאלתר לבטחון בית העלמין.

בנוסף באמצעות עו”ד שטראוס, העמותה לשימור המורשת היהודית של צ’נסטוחובה הגישה תלונה למשטרה המקומית.

בית העלמין בצ’נסטוחובה הינו אחד הגדולים בפולין, ובמרכזו 7 קברי אחים של קרבנות גיטו

יש לציין שמאז תום המלחמה אף גורם בפולין אינו לקח אחריות עליו. גדר בית העלמין באורך של כ־1.2 ק”מ הרוסה לכל אורכה למעט החזית, בבית העלמין מצבות רבות שבורות כתוצאה ממעשי ונדליזם שבוצעו על ידי הגרמנים בזמן השואה, וכן על ידי פולנים בתקופה שלאחריה וכל שטח בית העלמין מכוסה בצמחיה עבותה ובשברי גזעי עצים שנפלו לאורך השנים.

כאמור, בעקבות הפניה, על אף מזג האויר והשלג שהחל לרדת, הכתובות האנטישמיות שנכתבו בשבוע שעבר על שער בית העלמין בצ’נסטוחובה הוסרו על ידי עובדי העיריה. “אני מקווים העיריה והמשטרה בצ’נסטוחובה יתעשטו וידאגו לאבטחת המקום בצורה טובה יותר ושבהקדם תותקן מצלמה במעגל סגור שתחובר למוקד המשטרה המקומית

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.