האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

הממשלה הפולנית תציב אבני סימון לגבולות כאלף וארבע מאות בתי העלמין היהודיים בפולין

‍‍כה כסלו תשעט

הממשלה הפולנית תציב אבני סימון לגבולות כאלף וארבע מאות בתי העלמין היהודיים בפולין, כך סוכמו ביניהם רבה הראשי לפולין וחבר הוועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’ הרב מרדכי שודריך ושר התרבות הפולני פייטר גלינסקי.


משה מושקוביץ | קברי צדיקים | כה כסלו תשע״ט


מתוך ההסכמים בין הגופים הוחלט על מיפוי כל בתי העלמין בפולין, כאשר בשלב הראשון ימופו למעלה מאלף ארבע מאות בתי עלמין, ויוכנסו למאגר מידע ממוחשב שיעמוד לרשות הציבור, ואבני סימון הגבולות יוצבו בכל קרנות בתי העלמין.

הרב שודריך אמר כי כמאתיים מתוך כאלף ארבע מאות בתי העלמין היהודיים הקיימים בפולין אמנם מגודרים אולם יש להציב אבנים אלה גם בבתי העלמין אלה מאחר ויש מהגדרות שהוצבו לפני שנים רבות והן מתפוררות. מה גם שקיימים בחלק מבתי העלמין ויכוחים לגבי הגבולות.

עוד אמר כי “מאות רבות של בתי העלמין כבר מופו. מהן הנמצאים במאגר המידע הממוחשב של ארגון ‘לא תשכח’ שע”י ‘ועידת רבני אירופה’ ו’ועידת התביעות’.

את מיפוי בתי העלמין הנוספים יבצעו אנשי ‘רשות העתיקות’ שבמשרד התרבות באמצעות הרשויות המקומיות ומאגרי מידע בינלאומיים.

‘באמצעות ‘ברקוד’ שיוצב על גבי אבני הזיכרון יוכלו המבקרים להיחשף להיסטוריה של המקום ובית העלמין. המיפוי והגבולות והאישים הטמונים במקום”.

הרב שודריך הביע את תקוותו כי פעולה חשובה זו תוביל בעתיד למניעת חילול בתי העלמין ע”י רשויות מקומיות ובעלי עסקים חומדי הקרקעות הקדושות.

scaip_prevent_shortcode_addition:





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.