האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

פעילות הצלה בשיתוף אהלי צדיקים באוקראינה

‍‍א כסלו תשעח

שת”פ מוצלח להצלת חיים: כחלק מפעילות הצלת החיים של ‘איחוד הצלה’ בישראל ובקהילות יהודיות ברחבי העולם הקים הארגון בשנה האחרונה סניף ומ־ רכז ציוד רפואי של ‘איחוד הצלה’ באומן שבאוקראינה, ובימים אלו נערך להרחבת הפעילות לערים ונקודות נוספות באוקראינה בשיתוף פעולה עם אגודת ‘אהלי צדיקים.

לאחר סדרת פגישות שנערכה בין ראשי ‘איחוד הצלה’ לאגודת ‘אהלי צדיקים’ בראשות היו”ר הרב ישראל מאיר גבאי הפועל זה עשרות שנים לאיתור, שיפוץ ושימור קברי צדיקים ושחזור העבר היהודי ברחבי אוקראינה, סוכם על שיתוף פעולה להרחבת פעילות הצלת החיים לעיירות ומקומות נוספים בהם פועלת האגודה ומפעילה אף הכנסות אורחים למען רבבות יהודים העולים לציונים הק’ באוקראינה במהלך השנה ובימי ההילולא.

בין המקומות אליהם תורחב הפעילות ניתן למנות את העיירה מעז’יבוז בסמוך לציונו הק’ של הבעל שם טוב זי”ע; אניפולי, שם ספונים גדולי עולם כמו הרה”ק ר’ זושא, המגיד ממעזריטש ועוד; ברסלב בסמוך לציונו של הרה”ק רבי נתן מברסלב זי”ע; ווילעדניק ועוד. מקומות אליהם עולים יהודים מכל העולם בכדי לשפוך את צקון לחשם.

בימים אלו יצאו פעילי הצלה בראשות הסמנכ”ל הרב לייזר היימן, וראש המשלחת לאוקראינה נתי אוסטרי, בליווי צוות מתנדבים, לקראת טקס חנוכת הציוד והתקנת ארונות ציוד מציל חיים מתקדם בכל המוקדים האמורים, וכן הקמת קורסים לח־ ניכת מתנדבים מקומיים נוספים באודסה, בקייב ובמקומות נוספים שיצטרפו לשורות הארגון.

. מוקד ‘איחוד הצלה’ ערוך בכל ימות השנה למתן מענה מהיר ומקצועי במקרי חירום גם באוקראינה תוך שיתוף פעולה של מתנדבי ‘איחוד הצלה’ באוקראינה עם מתנדבי רפואת חירום של ‘איחוד הצלה’, רופאים פרמדיקים וחובשים שמגיעים לביקור או תפילה בקברי הצדיקים באוקראינה ויכולים מנסיונם המקצועי להגיש סיוע”.

בכל מקרה חירום רפואי באוקראינה מומלץ לחייג מיידית 063-800-1221 מספר מקומי באוקראינה ומוקד ‘איחוד הצלה’ יזניק את כונני ההצלה הקרובים ביותר למיקום האירוע, שיוכלו לתת מענה מציל חיים עם הציוד הרפואי המתקדם שברשותם, וכן ייתן הדרכה למקומיים בשטח שמהיום גם יעשו שימוש בארונות הציוד שיותקנו במוקדים השונים.

הרב ישראל מאיר גבאי יו”ר ׳אהלי צדיקים’ מסר כי הוא מעריך את הארגון החשוב ‘איחוד הצלה’ ומברך על שיתוף הפעולה לתועלת העולים לקברי הצדיקים באוקראינה. “אין ספק שהתקנת ארונות ציוד רפואי מתקדם והזנקת והכשרת מתנדבים תציל חיי אדם רבים. זהו צעד חשוב בשמירה על בטחונם ושלומם של המבקרים”.

משה טייטלבוים מנכ”ל ׳איחוד הצלה’ מסר: “מברך על שיתוף הפעולה המבורך שנרקם עם אגודת ‘אהלי צדיקים’ להרחבת פעילות הצלת חיים באוקראינה. כבר עם הקמת מרכז

נכבדה של ‘איחוד הצלה’ מישראל, בראשות הסמנכ”ל הרב לייזר היימן, וראש המשלחת לאוקראינה נתי אוסטרי, בליווי צוות מתנדבים, לקראת טקס חנוכת הציוד והתקנת ארונות ציוד מציל חיים מתקדם בכל המוקדים האמורים, וכן הקמת קורסים לחניכת מתנדבים מקומיים נוספים באודסה, בקייב ובמקומות נוספים שיצטרפו לשורות הארגון.

כונני ‘איחוד הצלה’ ברחבי אוקראינה מחוברים לתוכנת ההזנקה של אירועי החירום כמו מתנדבי ‘איחוד הצלה’ בארץ ומ־ קבלים את מקרי החירום בגזרתם בשיטת ההפעלה של מתנדבי הארגון בישראל בעשור האחרון.

מוקד החירום הבינלאומי של ‘איחוד הצלה’ מקבל קריאות חירום ע”י חיוג באוקראינה למספר מקומי 063-800-1221, ומזניק מיידית את הכוננים המקומיים.





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.