האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

לאחר כשנה: נתפסו מחללי הקבר של רבי נחמן באומן

‍‍יד תשרי תשעח

לאחר עבודה מודיעינית רחבת היקף נתפסה כנופיית המחבלים שהיו אחראים על מספר פעולות טרור, בין היתר חילול ציונו של רבי נחמן באומן.

בימים האחרונים נתפסה כנופיית פושעים שביצעו לאחרונה מספר מעשי ונדליזם, ביניהם שניים הקשורים לקברו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע באומן ולחסידי ברסלב העולים להשתטח על קברו.

‘מדיווח של ברסלב לייב’ עולה כי בשלב זה נעצרו כמה מהפושעים מאותה כנופיה בשם “טורפדו” כאשר היו בדרכם לפיגוע נוסף, הפעם בגבול אוקראינה באיזור לבוב.

בחקירה עלה כי החוליה פעלה ככל הנראה על פי הוראות שקיבלה ממנהלם ברוסיה ששילם על כל אירוע שביצעו.

המניע העיקרי שלהם הייתה לפגוע בכל מה שאינו קשור לאוקראינה, וכך לגרום לשנאה כלפי המבקרים בתואנה כי אלה באים להשתלט על המדינה.

אחד המקרים היה ב-21 בדצמבר 2016 כפי שדיווחנו כאשר שני רעולי פנים פרצו לציונו של הרה”ק רבי נחמן מברסלב זי”ע באומן והניחו ראש חזיר שהיה חקוק עליו צלב קרס ושפכו צבע אדום בשטח הקבר, היכו וריססו בגז מדמיע כמה מהחסידים ששהו במקום.

אירוע נוסף התרחש ב-21 בספטמבר 2017, כאשר קבוצת הלאומנים ניסו לשבש את עליית חסידי ברסלב לציון רבי נחמן בעיר אומן שבאזור צ’רקס, לפנות בוקר פוצצו רימון רסס ליד ביתו של אחד החסידים ברחוב פושקינא באומן, כתוצאה מכך נפצע אזרח ישראלי בן 13.

המשטרה האוקראינית ערכה אמש (שלישי) נסיבת עיתונאיים בו היא ציינה, כי הפושעים שנעצרו חשודים במספר פשעים שהתרחשו במהלך השנים האחרונות. הקבוצה כללה פעילים מאודסה, מחוז צ’רקס, ואזור קייב. והייתה מאורגנת מאוד, ומנהיגיה קשורים לקבוצה פלילית של אחד האזורים באוקראינה שעל ביצועם של פשעים אלה שילמו להם פרס כספי. בפרט, על חילול המקום הקדוש ליהודים באומן, שעל זה קיבלו הנאשמים 500 דולר.

המשטרה ציינה רק חלק מהמקרים בין הייתר, הפיצוץ סמוך לבית באומן, חילול קברו של רבי נחמן מברסלב, פיצוץ רימון על שטחה של שגרירות ארה”ב באוקראינה.

בעקבות הגילוי, הגיעו קבוצת חוקרים אמש (שלישי) בליווי הקומנדו האוקראיני בציון רבי נחמן עם אחד מחברי החולייה לשם שיחזור האירוע שביצע יחד עם חבריו בציון.

scaip_prevent_shortcode_addition:

category_sticky_post: 0





השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.