האתר שלך לקברי הצדיקים הפזורים בתפוצות

חנוכת האוהל ביערוסלב

‍‍ט אדר ב' תשע

yeruslevמעמד “חנוכת האוהל הק’ של הסבא קדישא רבי שמעון מיערוסלב זי”ע יתקיים בעז”ה ביום כ”א אדר הבעל”ט

בהשתתפות אלופי אלפי ישראל שעולים על הציון של הרה”ק ר’ אלימלך מליזנסק

ממוסדות יערוסלב לעזנסק מתקבלת הבשורה הטובה שלאחר השתדלויות ומאמצים רבים ועמל רב עלה בידם ב”ה לחדש ולשכלל את “אוהל הקדוש” על ציונו של הצדיק מופת הדור, הרה”ק הרבי ר’ שמעון מיערוסלב זי”ע.

הצדיק הק’ מיערוסלב זי”ע המכונה “הסבא קדישא” זכה לאריכות ימים, והיה מגדולי תלמידיו של הרה”ק הרבי ר’ אלימלך מליזענסק זי”ע כמו כן הסתופף בצל החוזה הקדוש מלובלין זי”ע, שכידוע הכתירו בכתר האדמו”רות.

רבי ר’ שמעון יערוסלב’ער זי”ע החל לנהוג בכתר האדמו”רות ביערוסלב הסמוכה לליזנסק, יהודים פנו אליו מכל עבר, אלפים ורבבות נוושעו בישועות נפלאות מברכותיו הטהורות.

הרה”ק מיערוסלב זי”ע היה מקושר עם כל צדיקי הדור, צדיקי הדור, ובראשם הרה”ק מרוזין זי”ע, העידו עליו שצורתו כצורת  התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי, וכינו אותו בחיבת הקודש בתואר “רבי שמעון הצדיק משיירי כנסת הגדולה”.

גם לאחר הסתלקותו התקיימה “גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהן” כאשר יהודים נוושעו על ציונו הק’. הרי צדיקים המליצו עליו “כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק” כאשר יהודי שרוי בצרה, אפשר לפעול על ציונו.

בזמן המלחמה לדאבונינו נהרס האוהל עד היסוד, ובחסדי השם היסודות נשארו שלמים, דבר שהסיר מכל ספק שאלות אודות מיקומו המדוייק של האוהל הישן, ועל יסודות אלו נבנה האוהל המחודש, במשך השנים יהודים המשיכו לפקוד את המקום הק’ ותמיד נראו במקום נרות דולקים דבר שמעיד על יהודים שהתפללו במקום.

בתקופה האחרונה החליטו הנהלת המוסדות יערוסלב-ליזענסק בראשות ממשיך השושלת בן אחר בן הרה”צ רבי דניאל רוקח שליט”א, על חידוש האוהל וב”ה לאחר יגיעה רבה ודמים תרתי משמע עלה בידם לבנות אוהל כלול בהדרו, כראוי לאדמת קודש כזו.

מאחר ויום ההילולא של הצדיק חל בחג הסוכות, דבר שמקשה את העליה על ציונו הק’ נקבע מועד מעמד “חנוכת האוהל” ביום כ”א אדר הבעל”ט, ביום ההילולא של רבו קודש הקדשים, האיש האלוקים, הרבי ר’ אלימלך מליזנסק זי”ע.

כאמור יערוסלב נמצאית בקירוב לליזנסק, לכן צפוי ציבור ענק שיעלה להשתטח במקום ולחגוג את חנוכת האוהל

לפי המתוכנן יגיעו ציבור גדול בראשות הגה”צ אבדק”ק יערוסלב-ליזענסק שליט”א לשבות בשבת פרשת כי תשא-פרה, שבת לפני ההילולא, במלון החדש ביערוסלב.

להזמנות אשל התקשרו בטלפון מס’  718.972.1291.

הרי אין ספק שביום כזה בו מחדשים את האוהל יש עת רצון גדול לפעול כל טוב והשפעות טובות לכל ישראל,

ויה”ר שזכותם של הצדיקים הקדושים שרפי מעלה יגינו בעדינו להתברך עם כל הברכות וכט”ס





תגובה אחת אל “חנוכת האוהל ביערוסלב”

  1. יח"ל says:

    למה אין את הכתובת של הציון ביערוסלב, מאד קשה למצוא את זה

    עייין בבית העלמין ביערוסלאב מצויין שם הכתובת

השאירו תגובה

שדות המסומנים בכוכבית (*) חובה.